Pioneer се връща на пазара за телевизори

Брандът Pioneer се радва на уважение сред кинолюбителите, заради високото качество на изображението в телевизорите Kuro

Брандът Pioneer се радва на уважение сред кинолюбителите, заради високото качество на изображението в телевизорите Kuro

Легендарният японски бранд Pioneer ще се завърне на пазара за телевизори. Dixons Retail, една от големите търговски вериги в Европа, сключи ексклузивен договор с Pioneer за използване на търговската й марка.

Dixons ще пусне първите си Pioneer модели през декември в скандинавските страни, а по-късно и във Великобритания. Засега не са огласени планове на компанията за налагане на марката Pioneer на други пазари.

Купувачите в посочените страни могат да очакват LCD телевизори с диагонал на екрана 40, 46 и 55 инча. Всички модели ще имат резолюция Full HD, светодиодна подсветка, 3D и функция Smart ТV, както и по три порта HDMI и USB.

Dixons Retail притежава няколко търговски мрежи, вкл. Currys и PC World. Компанията ще работи самостоятелно с доставчиците, ще разработва модели и ще ги продава. Японската компания Pioneer, от своя страна, ще предостави на Dixons ексклузивни праза за ползване на нейния бранд.

Pioneer се отказа от производството на телевизори през 2010 година и се съсредоточи върху автомобилната електроника, домашната аудио и видео апаратура. Телевизорите, които Dixons ще продава, са първите нови модели Pioneer от пет години насам.

Брандът Pioneer се радва на уважение сред кинолюбителите, заради високото качество на изображението в телевизорите Kuro, които се считаха за еталон на пазара. Спадът в търсенето на плазми обаче причини загуби на японската компания и я принуди да напусне телевизионния бизнес.

Неотдавна от производството на плазмени телевизори се отказа и друга японска компания – Panasonic. До края на текущата финансова година, която приключва в края на март 2014 г., Panasonic ще прекрати напълно разработката и пускането на нови модели.

След спада в търсенето на плазми започна да отслабва интересът и към течнокристалните модели. По данни на IHS, глобалните доставки на телевизори са намалели с 8% през първите две тримесечия на 2013 г. – спадът при LCD е 2%, а при плазмите – 26%.

Коментар