Жителите на Стария континент изпреварват тези в САЩ по потребление на последно поколение безжични услуги, показва ново изследване на Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG) сред потребители на високоскоростен интернет в Западна Европа.
90% от европейците, използващи широколентов интернет, биха искали да имат достъп до дигитално медиа съдържание навсякъде и по всяко време. За сравнение тази цифра за САЩ е 77%, разкрива проучването „Живот в мрежата” („Connected Life”).
42% от анкетираните европейци са готови да плащат 3.5 евро на месец, за да имат удобен достъп до дигитално съдържание, като в същото време продължават да търсят най-подходящото решение, което ще им позволи лесен, бърз и сигурен начин за връзка.
Услугите, които Cisco обединява в понятието „Connected Life”, дават възможност за съхранение, управление и обмен на дигитално съдържание от всички домашни устройства, независимо от времето и мястото. Сред изброените формати за дигитално съдържание са телевизия, видео филми, домашен органайзер – календар и данни с адреси и телефони, цифрови снимки, видео клипове и музика.
Концепцията за всеобщото свързване се обсъжда вече повече от десетилетие. Последното проучване показва, че нарастващото влияние на технологиите през този период е променило поведението на потребителите.
90% от хората, използващи високоскоростен интернет, се възползват от технологиите и инвестират в различни устройства като мобилни телефони, компютри, MP3 плеъри. 43% се доверяват на тези технологии, защото те им дават свободата да живеят така, както искат. А 52% вярват, че технологиите им помагат да бъдат по-продуктивни и организирани.
Участниците в изследването прекарват средно повече от 4 часа на път – извън работата или дома си – и за тях възможността да комуникират с другите, да се забавляват онлайн и да имат достъп до електронно съхранявана информация е от изключително голямо значение.
Свързаността по всяко време и навсякъде е от първостепенна важност за 56% от участниците в изследването, които отбелязват че са във връзка със семейството и приятелите си през цялото време. 78% от респондентите проверяват електронната си поща винаги, когато имат възможност.
“Тъй като Web 2.0 предлага по-отворени и достъпни технологии, търсенето от страна на европейските потребители по отношение на устройства с безжична връзка вече е достигнало критичната си маса”, коментира Саймън Аспинъл, директор на Cisco IBSG.
Проучването показва, че крайните потребители се променят и че хората повече разчитат на интернет за видео забавления. Западноевропейците, които използват високоскоростен интернет, прекарват средно 21 часа на седмица в интернет, а за сравнение – гледат телевизия по 11 часа седмично. 69% от запитаните са сваляли или гледали видео от интернет през последния месец.
Повечето от участниците в изследването са готови да бъдат бомбардирани с реклама, ако това им дава право на безплатен достъп до съдържание. При тестването на безплатни и финансирани от реклама ценови модели, повече от 70% от анкетираните са съобщили, че имат интерес да станат абонати и да получават реклама, ако по този начин се опростяват месечните им сметки за интернет.