Победителят от войната между Blu-ray и HD DVD е… хард дискът, смята изпълнителният директор на Seagate Бил Уоткинс. Хората говорят, че Blu-ray форматът е спечелил войната, но дали това има някакво значение?
Всъщност, истинската война се води между физическата и електронната дистрибуции, като Blu-ray и HD DVD загубиха тази война, обясни Уоткинс в реч на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас, цитиран от CNET.
Победители са флаш паметта и хард дискът. Потребителите не купуват Blu-ray или HD DVD плеъри, а докато започнат да си ги купуват, технологичните компании е много вероятно да започнат да предлагат по-сложни услуги по поискване, като например Internet Protocol TV.
IPTV е и доминиращата тема
на изложението. Sharp, Samsung и Panasonic вече създават обединения за съдържание, които позволят на потребителите да гледат новини и видео материали от мрежата на техните телевизори. Всичко това са добри новини за Seagate, тъй като електронната дистрибуция означава повече продажби на хард дискове.
В момента, като цяло, производителите на хард дискове изживяват много успешни времена. През 90-те години на 20-и век излишъкът в производствения капацитет и падането на цените доведе до стагнация в приходите и загуби за много компании. В този период се наблюдават и множество фалити на компании.
Новите пазари обаче, като този за дигитални видео записи, отвориха пространство за хард дисковете. В резултат на това, и Seagate, и нейният конкурент Western Digital реализират растеж в двуцифрени проценти. Seagate вече води убедително в това съперничество, след като постигна двойно повече приходи от Western Digital през последното тримесечие.
Бъдещето също изглежда розово
за тези компании. Според Уоткинс, Холивуд ще бъде принуден да се заеме доста сериозно с доставянето на съдържание по домовете. Това е така, защото хората все по-малко напускат жилищата си. И ако филмовите студия не доставят своето съдържание в домовете, то хората ще гледат това, което могат да намерят в Интернет.
XstreamHD, например, показва на изложението кутия, която прихваща поръчани филми от сателит. Актьорът Майкъл Дъглас е инвеститор в проекта.
Интересно е да се отбележи, че флаш паметта никога няма да може да превземе пазара на хард дискове, добавя шефът на Seagate. Причината е много проста – търсенето на сторидж е прекалено голямо. Ако един производител на флаш иска да има дял от 15% от световния пазар през 2012 година, то той ще трябва да инвестира $50 милиарда само през тази година.