Броят на Интернет потребителите в Китай е надминал 200 милиона през миналата година, сочи нов доклад на правителствения орган, който следи развитието на мрежата в страната.
Интернет населението в Китай е скочило на 210 милиона през 2007, което е увеличение с 53% спрямо 2006, когато в Мрежата са сърфирали само 137 милиона китайци, съобщи news.yahoo.com. Тази цифра поставя Китай на само 5 милиона потребители от това да стане най-голямата Интернет държава в света, а само 16% от нейното население е онлайн.
Ако запази тези темпове на растеж, то в следващите няколко месеца китайският интернет пазар ще стане най-големият в целия свят. Според доклада, с най-голям принос за този растеж са потребителите на възраст под 18 години и тези над 30 години.
Интересен факт в доклада е, че над 40% от новите потребители от 2007 година, над 29 милиона, идват от малки провинциални области. През 2006 по-голямата част от китайските интернет потребители са живеели в големи урбанизирани области, като Пекин и Шанхай.
Друг изненадващ факт от новото проучване е, че най-популярното Интернет приложение в страната е онлайн музиката, която се използва от 86.6% от аудиторията, следвана от мигновените съобщения с 81%. Имейлът се нарежда чак на пето място и се използва от само 56.5% от Интернет потребителите.
Но макар новите данни да изглеждат впечатляващи, те подчертават колко назад е Интернет потреблението в Китай в сравнение с използването на мобилни телефони, както и колко може да се увеличи, ако се осигури по-голям достъп до безжични устройства.
Въпреки ограничения достъп до PC-та в страната, китайските интернет потребители са възприели мрежата като начин да се изразяват. Едни от най-активните участници във феномена “Web 2.0 технологии” са именно китайците.