Петра Немцова и Брад Пит най-желани в самолета

Все повече хора резервират полети онлайн, установи ново проучване сред гражданите на Хърватия, Чехия, Унгария, Полша, Словения и Турция, данни от което разпространи нискотарифната авиокомпания easyJet.

83% от поляците и 61% от турците купуват самолетни билети онлайн, а мнозинството от словенците и унгарците ползват и пътни агенции, респ. 56% и 44%. Търговските вериги са относително популярни сред хърватите (46%).

Над 90% от турците използват кредитната карта като най-разпространен метод на плащане, докато при унгарците кредитната карта се използва само от 35% от хората.

За мнозинството от хърватите и словенците най-желаният човек, който да седне до тях в самолета, би била Анджелина Джоли, а за чехите това е моделът Петра Немцова. При жените предпочитанията са различни, но все пак най-висок резултат постигат Джордж Клуни и Брад Пит.

Хората от различните страни обикновено извършват различни дейности преди полета. Унгарците обичат да си купуват вестници и да пият кафе, а словенците да се обаждат на семейството си или на приятели. Турци и хървати се молят преди полета.

Демонстрациите за безопасност са внимателно наблюдавани от пътниците от всички страни. Но все пак има и изключения: мнозинството от хърватите гледат демонстрациите за безопасност, но почти половината от тях (45%) всъщност не им обръщат внимание.

Що се отнася до навиците по време на полета, пътниците четат (средо около 33%) или спят (31%) на борда на самолета. Хърватите, поляците и словенците най-често завързват познанства със седящите близо до тях пътници. Работата не е сред най-популярните дейности за интервюираните от всички националности.

Ако пътникът имаше право на едно желание, което да направи полета по-приятен, той би избрал услугата „speedyboarding”(средно около 39%) и онлайн регистриране (средно около 26%). Чехите биха искали да могат да използват мобилните си телефони на борда на самолета.

Във всички страни цената е най-важният фактор при избора на авиокомпания. Все пак 65% от хърватите биха отчели при избора и репутацията на авиокомпанията. За 71 % от турците, както и за 51% от словенците много важен фактор е графика на полетите, а 45 % от словенците смятат, че системата за резервирането и плащането е ключов фактор при избора на авиокомпания.

Проучването е проведено на базата на анонимни интервюта с по 500 души от всяка страна, които са били избирани на летищните терминали сред пътници с различен опит в летенето. Запитаните са били разпределени по равно според пола си – 50% жени и 50% мъже.

Коментар