Avast поскъпна до $1 млрд. след инвестиция

Avast е известна най-вече със своя безплатен антивирус за РС

Avast е известна най-вече със своя безплатен антивирус за РС

Антивирусният доставчик Avast, базиран в Прага, получи инвестиция от частния фонд CVC Capital Partners, с която стойността на компанията достигна 1 милиард долара.

Разработчикът планира да разшири продуктовата си гама и да предприеме географска експанзия, съобщи TechCrunch.com.

Avast е известна най-вече със своя безплатен антивирус за РС. Освен това компанията задава тон в защитата на мобилни устройства, по думите на нейния генерален директор Винс Стеклър.

С привлечените средства от CVC, разработчикът се надява да стане номер едно доставчик на антивируси за РС в САЩ и Азия и безусловен лидер на мобилния пазар.

По данни от сайта на компанията, продуктите на Avast в момента се ползват на над 170 млн. компютъра (Windows и Mac) и устройства с Android по целия свят. Персоналът на компанията надвишава 200 души.

Според анализаторите от OPSWAT, базираният в Прага разработчик на антивируси заема второ място на РС пазара с дял от 15,9%. Първа е Microsoft с дял от 23%, а на трето място – AVG (9%), следвана от Eset (8,1%) и Symantec (8%). Класацията на OPSWAT се базира на статистика за броя на персоналните компютри в света с включена защита в реално време.

Коментар