Intel обяви новата процесорна фамилия Xeon E7 v2, създадена за анализ в реално време на големи данни и с най-голямата досега поддръжка на памет.
Процесорът осигурява до 80 процента по-висока производителност и до 80 процента по-ниска обща стойност на притежание (TCO), спрямо алтернативни RISC архитектури, твърди Intel.
Големите данни (Big Data) и Интернет на нещата (Internet of Things – IoT) са шанс за много организации да се разрастват чрез услуги с информация, която са способни да извличат. Пазарът на Big Data се очаква да нараства с 27 процента годишно до 2017 г., достигайки $32,4 милиарда.
Движеща сила на това нарастване са огромните количества от данни, идващи от свързани устройства, които съставляват интернет на нещата. Броят на подобни устройства ще достигне 30 милиарда до 20204 г.
Процесорната фамилия Intel Xeon E7 v2 поддържа три пъти по-голям капацитет на паметта, в сравнение с предишното поколение процесори, като така позволява много по-бърз и задълбочен анализ на информацията.
„In-memory” технологията поставя и анализира цял набор от данни – като например цялата клиентска база данни на една организация – в паметта на системата, а не в традиционните дискове. Gartner очаква 35 процента от средните и големи компании да започнат да прилагат вграден в паметта анализ до 2015 г., спрямо 10% през 2012 г.
еBay, едно от най-големите и сложни места за онлайн пазаруване в света, работи с масивни набори от данни с повече от 50 петабайта (PB) и за над 100 милиона потребители. Първоначалните тестове на новите процесори Xeon E7 v2 и софтуера за „in-memory” анализ SAP HANA показват, че eBay постига по-висока производителност и „разбира” по-големи набори от данни.
Създадена за сървъри с до 32 цокъла, с конфигурации, поддържащи до 15 процесорни ядра и до 1,5 терабайта (ТВ) памет на цокъл, новата процесорна фамилия на Intel постига два пъти по-висока от средната производителност на предишното поколение. Тези подобрения ще помогнат на бизнеса да управлява изключително важни приложения като BSS, CRM и ERP.
Например, екип по продажбите с тези възможности може да увеличи приходите, като идентифицира най-подходящото време да продаде даден продукт. Нефтена или газова компания пък може по-точно да предположи кога платформите й ще се нуждаят от превантивна поддръжка.