Интернет гигантът Googlе се готви да пусне първия си фирмен магазин, следвайки модел, който вече прилагат Apple и Microsoft. Търговският обект ще се помества на площ от около 743 кв.м. в района СоХо, южната част на Манхатън, Ню Йорк.
В момента Google е в процес на наемане на помещението, което иска да превърне в пълноценен магазин за продажби на крайни клиенти, съобщи Crain’s New York Business. Цената на наема за един квадратен метър в избрания район е около 100 долара, като в последните две години е нараснала двойно. Това означава, че Google ще плаща месечно по около 75 000 долара за магазина.
В собствените си магазини Google ще продава смартфони и таблети Nexus, мобилни компютри Chromebook, телевизионни приставки Chromecast и други устройства от сферата на потребителската електроника – например смарт часовници и очила с допълнена реалност Google Glass. Очаква се списъкът с продукти да се разширява.
Интернет компанията вече има опит в търговията на дребно. В рамките на партньорство с Best Buy, специалисти на Google присъстват в магазините на веригата и запознават купувачите с устройствата. Google си партнира също така с веригите Wal-Mart и Office Depot.
През ноември миналата година компанията отвори временни магазини в шест града на САЩ, вкл. Ню Йорк. Освен това Google си сътрудничи с търговската верига PC World във Великобритания, като отвори в нейните магазини фирмени щандове за продажби на Chromebook.
Конкурентите Applе и Microsoft вече имат развити мрежи от магазини. Компанията от Купертино оперира мрежа от 416 магазина по целия свят, като средният приход от един обект е 50 милиона долара за тримесечие. За сравнение, Microsoft има около 80 магазина в САЩ, но тя започна да изгражда мрежата си значително по-късно.