Китайският интернет гигант Alibaba и микроблогърската услуга Sina Weibo се подготвят за първично публично предлагане на акции в САЩ.
Миналата седмица двете компании са подали документи за IPO в Комисията по ценни книжа и борси (SEC), предаде Ройтерс.
Weibo, аналог на Twitter, се надява да привлече $500 млн. в хода на IPO. Амбициите на Alibaba се простират в рамките на $15 млрд. – това би било най-голямото в историята IPO на китайска компания и най-голямото от 2013 г. насам.
Alibaba води преговори за провеждане на IPO със Citigroup, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs Group, JPMorgan и Morgan Stanley. Това ще бъде огромна сделка, по-голяма отколкото се очакваше по-рано, коментира Ройтерс.
Пазарната капитализация на Alibaba се оценява на $150–200 млрд. Водещи акционери в нея са японската банка Softbank (37%) и Yahoo! (24%), а основният й актив е платформата за електронна търговия Alibaba.com.