Прогнозата, че фотоволтаиците ще станат „ширпотреба”, вече се сбъдва в САЩ. Потребителите, потеглили към магазините Best Buy в търсене на нов лаптоп или микровълнова печка, сега ще могат да си купят оттам и слънчеви панели.
Best Buy и компанията SolarCity обявиха партньорство за продажбата на фотоволтаични системи в 60 магазина на веригата из Аризона, Калифорния, Хавай, Ню Йорк и Орегон, съобщи GreenTech.bg.
За да осигури летящ старт на новата програма, SolarCity даже даде на първите клиенти карта за подaръци на стойност 100 щатски долара, ако се регистрират за соларните услуги на фирмата чрез Best Buy преди „Деня на Земята“ – 22 април 2014 г.
Соларната компания се надява това ново партньорство да достигне до собствениците, които са твърде предпазливи и се боят от инсталиране на слънчеви панели по домовете си. Инициативата е продължение на пилотна програма на двете компании, проведена миналата година в магазините на Best Buy в Калифорния и Ню Йорк.
Въпреки усилията, скорошно проучване на SolarCity сред на американските собственици, установи, че само 45 на сто от жителите вярват, че слънчевата енергия е по-достъпна, отколкото е била преди три години.
SolarCity обаче има дългогодишна история на експериментални стратегии за достигане до повече потребители. Преди тази нова програма фирмата изпробва варианта да предоставя соларни системи безплатно в замяна на дългосрочни договори, както и финансиране на нови инсталации чрез инвестиционни институции като пенсионни и хедж фондове.
Made in China панели 🙂
Инвестицията се избива след 20-25 години.
Обаче парите си текат…т.е. трябва да плащаш повече, отколкото с обикновенно електричество, защото веднъж плащаш фотоволтаици, втори път и обикновенно електричество, че само с фото не можеш да се осветиш…
Квадратен метър фотоволтаика, ако няма дотации, пести ток максиум до към 20лв. годишно. Правнуците ще доживеят келепира… ако панелът не сдаде багажа на третата година…