
Бизнесът ще участва в образованието и науката на три етапа – средно образование, висше образование, научни изследвания, съобщи по-рано тази седмица министър Анелия Клисарова на конференция за образование и бизнес.
Пет училища вече са въвели дуалната система или учене по време на работа. „Ролята на бизнеса при дуалната система е много голяма, защото трябва да осигури работните места там, където ще се провеждат практиките и обучението”, заяви Клисарова. Тя увери, че всеки от учениците в дуалната система на обучение ще може да вземе матурите си и да продължи своето висше образование.
Бизнесът трябва да участва в изработването на учебните планове и програми по практика. „Трябва да включим цялото общество – бизнеса, образователната система, кметовете, общините, за да развием тези професии, които ще са необходими за дадения регион и за цялото общество”, посочи министърът.
Тя обясни, че по този начин преподаватели от университета участват и в програмите, и в обучението на учениците. Учениците пък имат възможност да използват базата, лабораториите на съответното висше училище.
[related-posts]
По отношение на научните изследвания, Клисарова подчерта, че не бива науката да се прави самоцелно. По думите й само научни постижения, които могат да бъдат реализирани в практиката, водят до принадена стойност, успешен бизнес и развитие на цялото общество.
В момента се променя правилникът на Фонд „Научни изследвания”. Ще бъде обявена нова сесия. По предложение на министерството в Изпълнителния съвет на Фонда ще има и представител на бизнеса.

1 коментар
Наука която не се прави самоцелно се нарича бизнес. Клисарова явно не схваща това. Ако изследването носи принадена стойност, тогава бизнесът просто си прави развоен отдел, в който се реализира съответния продукт. Само дето този развоен отдел използва чисто самоцелна наука, за да постигне целите си.