Технологиите за големи данни (Big Data) са в състояние да решат основен проблем с рекламата в интернет – генерирания от ботовете трафик.
По данни на услугата BotScanner, почти една трета от световния интернет трафик се формира от случайни посетители или с помощта на ботове за спам. Компанията Magna Global пък твърди, че над половината от трафика към реклами се генерира от ботове.
Пазарът на интернет реклама продължава да нараства, като само в САЩ възлиза на 50 милиарда долара годишно, по данни на Уол Стрийт Джърнъл. Но при високото ниво на трафика от ботове, много рекламодатели са скептични за вложенията си в интернет.
За да измерят реалната аудитория, новите Big Data технологии анализират данните от потребителските профили. Изхожда се от презумпцията, че в света още не е създаден бот, който може не само да имитира влизане в уеб страница, но и да се държи в нея като човек.
Ботовете не разполагат с история на активността в интернет, социални профили и данни за транзакции. Ето защо технологиите за големи данни могат успешно да разграничат ботовете от реалната аудитория, която посещава страниците на рекламодателите.