„Големи данни” ще засичат рекламния трафик от ботове

Технологиите за големи данни могат успешно да разграничат ботовете от реалната аудитория

Технологиите за големи данни могат успешно да разграничат ботовете от реалната аудитория

Технологиите за големи данни (Big Data) са в състояние да решат основен проблем с рекламата в интернет – генерирания от ботовете трафик.

По данни на услугата BotScanner, почти една трета от световния интернет трафик се формира от случайни посетители или с помощта на ботове за спам. Компанията Magna Global пък твърди, че над половината от трафика към реклами се генерира от ботове.

Пазарът на интернет реклама продължава да нараства, като само в САЩ възлиза на 50 милиарда долара годишно, по данни на Уол Стрийт Джърнъл. Но при високото ниво на трафика от ботове, много рекламодатели са скептични за вложенията си в интернет.

За да измерят реалната аудитория, новите Big Data технологии анализират данните от потребителските профили. Изхожда се от презумпцията, че в света още не е създаден бот, който може не само да имитира влизане в уеб страница, но и да се държи в нея като човек.

Ботовете не разполагат с история на активността в интернет, социални профили и данни за транзакции. Ето защо технологиите за големи данни могат успешно да разграничат ботовете от реалната аудитория, която посещава страниците на рекламодателите.

Коментар