Притискат Twitter да стане по-зелена компания

Twitter е доста назад в класацията на Грийнпийс за екологичността на хай-тек компаниите

Twitter е доста назад в класацията на Грийнпийс за екологичността на хай-тек компаниите

Еко-активисти от Грийнпийс притиснаха Twitter да стане по-зелена компания. Те протестираха пред централата й в Сан Франциско със зелен костюм, наподобяващ известното синьо пиле на Twitter.

Грийнпийс оказва натиск върху Twitter да „почисти” своя енергия отпечатък, съобщи GreenTech.bg. Социалната мрежа е призована да последва Facebook, Google и Apple, като се ангажира да използва 100 процента възобновяема енергия за захранване на огромните си центрове за данни.

Според нов доклад на Грийнпийс за технологичната индустрия, Twitter все още не е направила каквито и да е публични ангажименти за използване на зелена енергия в своите дейности и центрове за данни. За фирмата се говори, че разчита на дейта центрове под наем в съоръжения, които използват нищожно количество енергия от възобновяеми източници (ВЕИ).

Twitter не разкрива данни за енергийната си отпечатък. Това я изтласка доста назад в класацията на Грийнпийс за екологичността на хай-тек компаниите.

За разлика от нея, Apple е постигнала своята цел за използване на 100 процента възобновяема енергия в края на 2013 г. Facebook и Google се предприели стъпки за увеличаване на използването на чиста енергия и осигуряват 49 на сто и 48 на сто от своята енергия от възобновяеми източници, според доклада.

Активистите на Грийнпийс, наред със зелената птица, имаха и друго демонстрационно средство: те даваха на всички служители, влизащи в сградата, джобен размер биоразгадими „яйца”, съдържащи послания. Бележките вътре бяха в стил „Ние обичаме да туитваме, но ще обичаме да го правим още повече, ако е зелено. Ангажирайте Twitter да използва 100 процента възобновяема енергия”.

Коментар