Въвеждат е-услуги за шофьорските изпити

Електронните услуги в изпитите на кандидати за шофьори ще елиминират възможностите за манипулация на документи

Електронните услуги в изпитите на кандидати за шофьори ще елиминират възможностите за манипулация на документи (снимка: МТИТС)

Новите електронни услуги и модули при изпитите на кандидатите за водачи на МПС вече са факт, съобщи вчера министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

Модерната система е част от електронното правителство и влиза в сила от 1 юни 2014 г. Грешките и крайният резултат от практическите изпити ще се въвеждат електронно чрез таблет, като това автоматично ще бъде отразено в изпитните протоколи.

„Това ще премахне възможността за манипулиране на документите и корупционни практики при практическите изпити”, увери Папазов. Досега изпитващият нанасяше резултатите на хартия, а след приключване на изпита нанасяше резултатите в протоколите, които се качваха в системата на Автомобилна администрация.

Новата система дава възможност за проследяване на маршрута от съответния изпит, както и местата, на които изпитваният е допуснал грешка. Всеки ще има възможност да прегледа видеозаписа от своя изпит в учебния център, допълни той, поясни министърът.

Освен електронното въвеждане на грешките при практическите изпити, е изграден и дългоочакваният от бранша Електронен регистър на кандидатите за водачи на МПС, съобщи изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация” Димитър Ганев.

Учебните центрове ще въвеждат информацията за всеки кандидат, който обучават в регистъра. Центровете вписват и преподавателите, превозните средства и вътрешните изпити при обучението на всяко лице.

С въвеждане на Електронния регистър вече няма да е възможно да се дописват кандидати в групите след като обучението е започнало. По думите на Ганев, досега имаше практика да се добавят хора по средата, а понякога и в края на обучението, което е забранено.

Нова услуга е също така Електронният график за определяне на датите за провеждане на изпитите на кандидатите за водачи на МПС. Това е едно от най-полезните за бизнеса нововъведения. От 1 юни учебните центрове сами ще заявяват по електронен път датите за изпитите на своите кандидати. Вече няма да се изисква подаване на документи на хартиен носител, като ще има възможност таксите за изпитите да се заплащат и електронно.

До момента, за да се заяви групата за изпит, представител на учебния център трябваше да попълни на ръка документите и да се реди на опашки в съответната областна дирекция на Автомобилна администрация, за да представи необходимите за обучението и изпитите документи. Това е свързано с разходи и загуба на много време.

Създадена е и услуга за Електронно подаване на документите за промяна в издаденото разрешение за обучение на кандидатите за водачи на МПС. Необходимите документи ще се подават от учебните центрове по електронен път. Системата ще позволява част от необходимата информация да бъде взимана от други регистри на държавната администрация (данни за фирмата, за превозните средства, за застраховките, за свидетелствата за управление и др.), уточниха от МТИТС.

Коментар