Аутсорсингът е изгоден, но не води до иновации

Повечето бизнеси успяват да спестят средства от аутсорсинга на дейности, но в същото време шефовете признават, че подобни сделки не допринасят за важни иновации и преобразувания на операциите. Само една трета от мениджърите в проучване на Deloitte споделят, че аутсорсингът им е дал предимство в процеса на иновации.
Около 70% от анкетираните бизнес и ИТ директори са удовлетворени от отношенията с аутсорсинг партньорите, а 83% признават, че изнесените проекти са отговорили на поставените цели за възвръщане на инвестициите (ROI).  
Често обаче бизнесите страдат от лоши аутсорсинг отношения, преди да открият успешното партньорство. Близо 40% от анкетираните поне веднъж са прекратявали неизгодни контракти и са се насочвали към други партньори. Половината от мениджърите, на които се е наложило да прекратят големи контракти, са върнали изпълнението на дейностите обратно в своите компании, установява проучването на Deloitte.
Над една трета от анкетираните шефове смятат, че техните компании трябва да отделят повече време за проучване и избор на аутсорсинг партньорите. Ако можеха да върнат нещата назад, в началото на проектите, половината мениджъри биха дефинирали нива на услуги, които по-добре съответстват на бизнес целите.
Сред най-честите оплаквания от аутсорсинг контрактите са неразбиране на целта на проекта, лошите комуникация и отчетност от страна на доставчика на услугата, както и по-високата от очакваната цена.
От своя страна, доставчиците на аутсорсинг услуги изтъкват неподготвеността на техните клиенти, вкл. липсата на солидни аутсорсинг планове и оперативни данни за правилни решения. Според Deloitte, компаниите, сключващи аутсорсинг контракти, трябва да се стремят не само към намаляване на цената на дейностите, но и към подобряване на производителността, както и да се опитват да трансформират операциите в по-ефективни.

Коментар