Китайският производител на компютри Lenovo изпревари за първи път в историята си Apple на пазара в САЩ. През четвъртото тримесечие на финансовата година, приключила на 31 март, компанията се изкачва на трето място по продажби на американския пазар, като измества от тази позиция Apple.
Делът на Lenovo на пазара за компютри в САЩ е достигнал рекордните за компанията 10,8%, сочи финансовият отчет, публикуван днес. Подчертава, се че американският пазар (Северна и Южна Америка) е критично важен за бизнеса на Lenovo, тъй като формира 21% от общите продажби на китайския ИТ гигант – най-големия в момента доставчик на персонални компютри в света.
Ключов за Lenovo е и пазарът в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA). Продажбите в този регион през последното тримесечие формират 27% от целия бизнес на китайския производител. Делът на компанията в EMEA се определя на 15,4%.
Очаквано, Китай все още е най-големият пазар за Lenovo. Бизнесът на компанията на родна земя генерира една трета (33%) от всичките й продажби, сочи отчетът за четвъртото тримесечие на финансовата 2013/2014 година.
Като цяло за годината, Lenovo отчита ръст на приходите с 14% до 38,7 милиарда долара. Компанията е продала 55 милиона PC, 50 милиона смартфона и 9,2 милиона таблета. Печалбата на Lenovo е нараснала с 29% до рекордните 817 милиона долара, сочи отчетът на компанията, която разполага и с резерви в размер на 3,5 милиарда долара.
абе 1, кви ги говориш…
Кога Сони е била компания правеща ИТ хардуер?
Как пък Епъл ще изчезнат?
Това че много големи имена излезнаха от ХАРДУЕРА означава просто че не им се занимава и не е доходоносно – света се пренасити от хардуер. Остават само жълтите китайчета да го правят. А колко водещи иновации са измислили Китайците че да учим китайски?
Ако искам да стана 4255254325252243 работник поящ платки на манифактурата, ок ще го уча 😉
Скоро няма да има Аппле, както и Сони и много други бивши технологични лидери. Заради алчността им и манията за величие. Учете китайски.
Заслужено!