Проучаване установи доминация на Samsung у нас

Водещата марка сред притежателите на смартфони у нас е Samsung, сочи проучване на Gemius сред интернет потребителите

Водещата марка сред притежателите на смартфони у нас е Samsung, сочи проучване на Gemius сред интернет потребителите

Samsung е водещата марка у нас при три основни технологични продукта – смартфони, таблети и телевизори, показват резултатите от проучване на Gemius, извършено по поръчка на корейската компания. Анкетирани са интернет потребители от цялата страна на възраст от 18 до 55 години.

Смартфоните са един от най-разпространените (66,2%) технологични устройства сред българските интернет потребители. 19,4% от анкетираните планират закупуване смартфон в близките 12 месеца. Желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон (53,4) заедно с използването му за различни приложения (42,2%) и достъпа до имейл (41,6%).

По отношение на демографското разпределение, за жените между 20 и 39 години водещ фактор е възможността за влизане в електронната поща, докато стимул за мъжете е желанието да са в крак с новите технологии. За по-младите потребители между 20 и 29 години най-важни са възможността за сваляне на приложения, както и фактът, че повечето им приятели притежават смартфон. По-големият размер на екрана е водещ за 21,8% от потребителите.

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Над 30% от анкетираните обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4,3% никога не са го свързвали с интернет. Най-чести ползватели са мъжете, а по отношение на възрастта – хората между 30 и 39.

Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38,3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18,7%), Sony/Sony Ericsson (12,2%), HTC (11,2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и BlackBerry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Таблетите са значително по-слабо разпространени (25,7%), но заедно със смарт телевизорите (15,3%) и смарт телефоните (19,4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно 16,6%, сочи проучването.

Подобно на смартфоните, всеки трети притежател на таблет посочва марката Samsung (31,8%), следвани от Lenovo (15,2) и Apple (10%). Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.

Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80,5), електронна поща (56,4%) и различни приложения (55,8%). Значителен е процентът и на потребителите, които използват таблета за игри – 49,9%.

По отношение на най-често използваните приложения има по-голямо разнообразие – през приложения за четене на книги и списания, прогноза за времето, карти до приложения за фитнес и спорт. 24% от анкетираните отговарят, че използват приложения с образователна цел.

Почти половината от потребителите свалят от 2 до 10 приложения месечно, като 11,3% са тези, който свалят 50 и повече приложения на месец, а 13,2% не свалят нито едно. Разбира се, преобладава свалянето на безплатни приложения – 65,6% от анкетираните заявяват, че всички свалени от тях приложения са безплатни.

По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота, установява проучването.

Телевизорите са още един сегмент от пазара, в който Samsung доминира. Малко под 40% от притежателите на плоски телевизори имат смарт модел. Samsung e най-разпространената марка сред хората със смарт модели телевизори с дял от 35%. На второ място с 20,9% застава LG, следвана от Sony с 18,9%. Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си.

Голяма част от притежателите на смарт телевизори обаче – над 30% – познават само някои или само основните функции и рядко използват други. 62.60% от потребителите свързват смарт телевизорите си и с други устройства като например смартфон или компютър, което означава, че допълнителните възможности на смарт телевизорите активно се ползват.

По отношение на най-често използваните приложения на смарт телевизорите, потребителите отдават най-голямо предпочитание на YouTube – 45,5%, сърфиране в интернет – 30,7%, и слушане на музика онлайн – 25,9%.

Интересни са нагласите на притежателите на смарт телевизори относно приложенията, до които биха искали да получат достъп – повече платформи за видео по поискване – 29,6%, новинарски приложения – 26,2%, повече електронни игри – 13,9%, както и приложения за онлайн търговия – 11%.

За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31,65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20,6%).

Коментари по темата: „Проучаване установи доминация на Samsung у нас”

добавете коментар...

  1. :o)

    Въпреки че статията е скрита реклама, това е самата истина.
    Самсунг са номер 1 в тези продукти не само в БГ, а и в мнооооого други страни по света.
    За мен по-интересно проучване ще е колко родители-комплексари са тикнали в ръцете на невръстните си дечица СМАРТФОНИ, защото “то те всички имали” 🙂

  2. Saevar

    защото..?

  3. sda

    никога повече няма да си купя каквото и да е нещо, написано samsung на него! 🙂

Коментар