Първото тримесечие на годината изненадващо донесе спад на пазара за таблети. Това се случва за първи път, откакто тези устройства започнаха да променят статуквото на пазара.
В периода януари-март продажбите възлизат на 56,3 милиона броя, сочи анализ на Gartner. За сравнение, през същия период на миналата година са продадени 59 млн. таблета.
По традиция, първото тримесечие е слаб период за бизнеса с електроника, след повишената активност на купувачите в коледния сезон. Но спадът при таблетите тази година се обяснява с появата на т.нар. таблетфони – това са смартфони с диагонал на екрана 5,5 инча и по-голям.
Според анализ на DisplaySearch, тенденцията на замяна на таблетите със смартфони с голям диагонал ще продължи и в близките години. Тя е особено ясно изразена в Китай, но се очаква да се разпространи в целия свят.
В допълнение, пазарът на таблети през първото тримесечие страда и от липсата на нови модели – в частност, намалели са продажбите на устройства като Google Nexus и Amazon Kindle Fire. Наскоро анализатор от Morgan Stanley понижи прогнозата за ръст в продажбите на таблети тази година, именно поради липсата на нови устройства.
DisplaySearch отбелязва, че спадът в продажбите на таблети е причинил и спад на пазара за РС като цяло. По данни на Gartner, доставките на РС в световен мащаб са намалели с 1,7%.
Моя таблет не съм го ползвам от 1 година и отгоре, а самия таблет го купих в началото на бума на таблети преди 3 години…