Интернет пазарът ще се измерва с единна валута

Осем от водещите интернет компании в България сключиха договор за измерване на аудиторията на своите сайтове с Nielsen Online – лидер в изследване на пазара на интернет продукти и услуги.

Нет Инфо.БГ, Инвестор.БГ, Икономедиа, Мейл.БГ, Уеб Медия Груп, Синера, Дарик Нюз и Санома Блясък България са участниците в първото събитие от този мащаб на пазара у нас. Измерването ще включва информация за всички онлайн продукти, собственост на осемте медийни компании – близо 70 на брой.
Въвеждането на единна валута” е отдавна чакана и необходима мярка за осигуряване на прозрачност на интернет пазара в България. Услугата ще бъде от полза както на компаниите, които развиват и поддържат интернет продукти и услуги, така и на рекламодателите, медиа планьорите, анализаторите и потенциалните инвеститори, единодушни са осемте медийни групи.
Изследването ще предоставя актуална и детайлна информация за отделните сайтове и компаниите като цяло. Трафикът на сайтовете ще се измерва по показатели като посетители, импресии, честота на посещения на страниците, време, прекарано на страниците и др. 
В допълнение, изследването ще позволява дълбочинна сегментация на трафика по всички стандартни демографски характеристики.
Осемте компании и Nielsen Online планират да привлекат и други медийни компании към инициативата за измерване на аудиторията на техните сайтове, като по този начин целят да подпомогнат по-цялостно и пълноценно измерване на интернет пазара у нас. Контакти със сайтовете, които биха измервали аудиторията си чрез методите на Nielsen Online, ще осъществява Ноема – агенцията за маркетингови проучвания, представител на Nielsen Online за България.

Коментар