Наскоро Бил Гейтс се обяви за креативен и отговорен към обществото капитализъм, но неговите малки конкуренти от Mozilla вече нахраниха 25 000 бедни по света.
Разработчикът на браузъра Firefox, който единствен дръзва да съперничи по популярност на Internet Explorer, отпразнува по оригинален начин 500-милионното сваляне на своя безплатен софтуер. Mozilla се включи в акцията FreeRice, която дава възможност на потребителите да помогнат на гладуващите по света.
Участниците в играта на FreeRice трябва да изберат вярното от четири възможни определения за една дума. При успех, получават 20 условни единици, наречени “зърна ориз”, които спонсорите на проекта превръщат в реални пари и ги внасят във фонд на ООН за подпомагане на гладуващите.
Един от спонсорите на FreeRice е именно Mozilla. Закупувайки 500 милиона “зърна ориз”, компанията е осигурила прехрана за 25 хиляди души.
Междувременно делът на Firefox достигна 17% от използваните браузъри. Активно с приложението работят 150 милиона души, показват най-новите данни, изнесени в techcrunch.com.