Пазарът на твърдотелни дискове е един от най-бързо растящите в ИТ индустрията. Лидерите в този сегмент вече са известни и ще останат такива и в близка перспектива, сочи анализ на Gartner.
През 2013 г. в света са продадени SSD устройства за 10,9 млрд. долара, а петте водещи играчи контролират 65,8% от приходите, в сравнение с 55,4% през 2012 г. Всички те имат собствени производствени мощности за флаш памети.
Най-голям доставчик на SSD устройства е корейският гигант Samsung Electronics. През миналата година компанията е продала устройства за 3,1 млрд. долара, въпреки че асортиментът й включва малък брой скъпи модели от корпоративен клас и решения SSS. Делът на Samsung на световния SSD пазар вече възлиза на 28,5%, докато през 2012 г. компанията контролираше 23,2%.
На второ място е Intel с дял от 13,1% и приходи от SSD в размер на 1,4 млрд. долара, което е със $100 млн. повече спрямо резултата на третия по големина играч – SanDisk, който държи 11,7% от пазара. Наскоро SanDisk погълна Fusion-io – разработчик на софтуер и сторидж оборудване на базата на флаш памет, като се очаква с тази сделка компанията да изпревари Intel по продажби на SSD през 2014 г.
Ръст очаква и Toshiba, която погълна SSD бизнеса на OCZ Technology. През миналата година японската корпорация отчете приходи от SSD в размер на 600 млн. долара и завоюва 5,6% дял от пазара. Toshiba обаче отстъпва на Micron Technology – четвърти по големина играч с бизнес от SSD, възлизащ на 800 млн. долара.
Gartner определя 2013-та година като удивителна за пазара на флаш памети, заради сключените няколко исторически сделки. Консолидацията на пазара ще продължи и през настоящата година, прогнозира анализаторската компания.