Лаптопите ускориха ръста на компютърния бизнес у нас

Европейският ИТ производител Fujitsu-Siemens Computers ще преследва второ място на пазара за РС и лаптопи у нас през настоящата година. Това заяви Явор Халянов, управител на българския офис на компанията, на пресконференция в столичния хотел Хилтън.
Доставчикът, който оперира на нашия пазар чрез индиректен модел на продажби, разчитайки на партньори, ще се стреми към трето място в сегмента на Intel базираните сървъри и към минимум 10% от пазара, добави Халянов.
Плановете на Fujitsu-Siemens Computers за 2008 година предвиждат разширяване на партньорската мрежа и екипа на местния офис, както и засилване на позициите на компанията във всички сегменти от пазара.
Докато 2006 е била слаба за ИТ бизнеса в България, то през миналата година Fujitsu-Siemens Computers бележи ръст от 40%, който се дължи основно на лаптопите, където увеличението в продажбите е 70%. Около 10% е ръстът при настолните РС и 2-3% при сървърите.
През настоящата година обаче анализаторите очакват 15-16% увеличение на бизнеса със сървъри. При лаптопите растежът ще варира между 30 и 40%, но при настолните РС не се очаква забележимо нарастване на продажбите. Като цяло, ИТ пазарът у нас ще дръпне с 16-17%, заявиха от Fujitsu-Siemens Computers, като се позоваха на данни от фирмите за анализи.
Пазарът е силно зависим от финансирането на големите ИТ проекти и от възможностите за кредитиране на домашните покупки на компютърни продукти, посочи Явор Халянов. Все още у нас не е налице нивото на насищане с ИТ, характерно за развитите страни, което пък предполага по-голям потенциал за развитие.

Коментар