Рекордната 2007 година дава на BASF увереност и за 2008

Лудвигсхафен, Германия – За BASF 2007 е поредната рекордна година. Благодарение на собствения растеж и много положителното развитие на придобития бизнес, BASF обяви продажби за почти 58 милиарда евро и приход от дейности преди облагането с данъци за повече от 7,6 милиарда евро.
„Това е много добро постижение”, заяви на годишната пресконференция, състояла се в Лудвигсхафен, д-р Юрген Хамбрехт, Председател на УС на BASF SE. „Нашите служители могат да се гордеят с това изключително постижение, тъй като икономическите предизвикателства се увеличиха през последните месеци.” Въпреки това, Хамбрехт остава спокоен за развитието на бизнеса на BASF през 2008 г.
През 2007 г. BASF отново увеличи премията, спечелена върху капиталовите разходи до 2,9 милиарда евро и продължи тенденцията да расте по-бързо от пазара. Продажбите нараснаха с повече от 10%. Приключи оперативното интегриране на придобития бизнес, а дейностите допринесоха към печалбите приблизително 3,6 милиарда евро. Като цяло печалбата от основни дейности преди облагане с данъци нарасна приблизително с 5%.
През последното тримесечие на 2007г. BASF леко увеличи продажбите си с почти 2%. Печалбата преди облагането с данъци намаля само с 3%, основно поради ниското ниво на използване на капацитета, което е резултат от затварянето на мощности с изтекъл ресурс. Изискваните обеми и нивото на поръчките се запазиха високи през последната четвърт на 2007 г.
BASF запазва увереност за 2008 г. и си поставя амбициозни цели
„Първите седмици на 2008 г. продължиха тенденцията от последната година за BASF. Нивото на поръчки остава високо, както и използваният капацитет на нашите съоръжения. Ние очакваме, че през 2008 г. ще продължи да се развива в положителна насока”, заяви Хумбрехт.
BASF основава своите бизнес планове на следните предположения:
• Умерено забавяне на растежа на световната икономика и на световната химическата индустрия (като тук не се включва фармацевтичната индустрия) до 2,8%.
• Намаляване на лихвените нива в САЩ през 2008 г., което ще даде умерено отражение и в Европа.
• Приблизителен курс на долара към еврото от $1,45 за евро.
• Приблизителна цена от $78 за барел суров петрол.
Компанията вижда евентуални рискове, предизвикани от:
• Продължаващата несигурност, предизвикана от глобалната кредитна криза.
• Неблагоприятно развитие на потребителската индустрия, в частност в автомобилната индустрия и строителството.
• Засилващ се дисбаланс при обменните курсове.
• Икономически рискове, предизвикани от продължаващото покачване на цените на изходните материали и по-специално на петрола и
• Засилване на геополитическите напрежения.
Въпреки това, BASF ще продължи д прилага своите мерки за оптимизиране на портфолиото, повишаване на ефективността и намаляване на разходите. За 2008 г. повишаването на продуктивността на BASF Group остава декларирана цел, за да се постигне повишаване конкурентоспособността на компанията в дългосрочен план.
„Ако приемем, че няма да има промени в портфолиото на компанията, през 2008г. ние ще се стремим постепенно да увеличим продажбите и приходите от основна дейност. Целта ни е всяка година да растем по-бързо от химическия пазар и сме уверени, че всяка година BASF ще печели капиталовата си цена.”
Сегмент „Химикали”: двуцифрен ръст на продажбите и печалбите
С продажби за повече от 14 милиарда евро, сегмент „Химикали” постигна двуцифрен ръст през 2007 г. Това се дължи основно на новото катализаторно направление, което за пръв път осъществява продажби в продължение на цялата година. Печалбата от основна дейност преди облагане с данъци нарасна с повече от 18% до 2 милиарда евро.
По-големите обеми и повишаването на цените подобриха продажбите и увеличиха печалбата от основна дейност преди облагане при сегмент „Пластмаси”. Продажбите нараснаха приблизително с 6% до 13,5 милиарда евро, а печалбите нараснаха с 9% до 1,3 милиарда евро.
В сегмент продукти за селското стопанство и хранене, направление продукти за селското стопанство отбеляза по-високи продажби, а направлението Фини химикали почти достигна нивото на продажби от предишната година.
Намаляха продажбите и печалбите в сегмента Петрол и газ. Има нарастване при природния газ благодарение на по-големите търгувани обеми.
През 2007 г. нарасна продажбата по региони
В Европа продажбите нараснаха с 9%. В сравнение с 2006 г. приходът от дейности намаля с 1,3%, което се дължи на сегмента Петрол и газ.
Продажбите в Северна Америка нараснаха с 13% в долари и с 5% в евро.
През 2007 г. продажбите по региони нараснаха значително – в Европа с 9%, а в Азиатско Тихоокеанския регион с 25% в местна валута и с 18% в евро. Продажбите в региона на Южна Америка, Африка и Близкия Изток нараснаха с 28% в местна валута и с 24% в евро.

Коментар