Apple губи дял на пазара за таблети

Пазарът на таблети навлиза в нова фаза на развитие, при която изявените лидери  Apple и Samsung не се радват на досегашния комфорт

Пазарът на таблети навлиза в нова фаза на развитие, с повече изявени играчи

Apple остава лидер на пазара за таблети, но делът на iPad намалява под влияние на устройствата с Android и Windows, при които се наблюдава засилено търсене, сочи анализ на IDC за второто тримесечие на годината.

Като цяло, световният пазар на таблети е намалял с 1,5% в периода април-юни, в сравнение с януари-март. Но резултатът спрямо второто тримесечие на миналата година е по-добър, отчита IDC. Продадени са общо 49,3 млн. таблета, което е 11% ръст спрямо Q2 2013 г.

Apple удържа първо място на пазара с продажби в размер на 13,3 млн. устройства. Компанията обаче бележи спад от 9,3% спрямо второто тримесечие на 2013 г. Делът на ИТ гиганта от Купертино при таблетите възлиза на 26,9%, а преследвачите Lenovo, Asus и Samsung набират скорост.

Според IDC, пазарът на таблети навлиза в нова фаза на развитие. Ако по-рано основни играчи на него бяха само Apple и Samsung, сега се наблюдава сериозно навлизане на компании, които доскоро бяха фокусирани върху друга техника.

През второто тримесечие на 2014 г. са продадени общо 49,3 млн. таблета, което е 11% ръст спрямо Q2 2013 г.

През второто тримесечие на 2014 г. са продадени общо 49,3 млн. таблета, което е 11% ръст спрямо Q2 2013 г.

Проблемът на Apple е в твърде високата цена на iPad на фона на много по-достъпните Android таблети, някои от които са и по-производителни. Освен това Apple обновява бавно моделите си – веднъж годишно, което при сегашните темпове на развитие на сегмента е недостатъчно, смята IDC.

Samsung, основният конкурент на Apple, е продал 8,4 милиона таблета през второто тримесечие, а пазарният му дял бележи ръст от 1,6%. На трета позиция е китайският гигант Lenovo с продажби в размер на 2,4 млн. броя за периода април-юни и ръст на пазарния дял от 64%.

Коментар