През май тази година Microsoft лансира новия си таблет Surface Pro 3 като алтернатива на лаптопите. На представянето в Ню Йорк компанията обясни, че потребителите на Apple вече няма нужда да носят със себе си MacBook и iPad, тъй като могат да имат и дветe устройства в таблета Surface Pro 3.
Сега Microsoft прави следваща стъпка. Нова серия от реклами изправя Surface Pro 3 срещу ултралекия MacBook Air, за да изтъкне предимствата на таблета. Както и през 90-те години на миналия век, PC отново се противопоставя на Mac, като в случая акцентът е върху сензорния екран и цифровата писалка на Surface Pro 3.
Microsoft набляга на това колко лек и тънък е нейният таблет – почти с 50% по-тънък от MacBook Pro и с 30% от 11-инчовия MacBook Air. Освен това Surafce Pro 3 издържа до 9 ч. на батерия, или с 10% повече от Surface Pro 2.
Surface Pro 3 идва с 12-инчов екран и в няколко CPU конфигурации, вариращи от Intel Core i3 до Intel Core i7. Върховият модел има 8GB RAM и процесор Core i7, както и цифрова писалка за лесно рисуване на сензорния екран.
Устройството работи под управление на пълна версия на Windows 8.1 Pro, така че може да се ползва за голям спектър от задачи и е съвместимо с традиционния Windows софтуер като Photoshop и игри.
Цената на Surface Pro 3 обаче остава най-големият му недостатък. Топ моделът струва не по-малко от 2000 долара. Към края на август Microsoft ще пусне таблета на пазарите в още 25 страни по света.