Най-големият производител на компютри в света Hewlett-Packard ще концентрира своите изследователски усилия върху Интернет възможностите и ролята си на софтуерния пазар, съобщи news.yahoo.com.
В момента HP разполага с 600 изследователи, съсредоточени в Китай, Израел, Япония, Русия, Индия, Великобритания и САЩ, които работят по около 150 сравнително малки проекта. Това обаче ще се промени, тъй като усилията на изследователите ще бъдат пренасочени към дузина големи проекта.
Според изпълнителния директор на компютърния гигант, това е голяма промяна за HP, тъй като компанията вече ще залага на по-малко, но по-стойностни начинания. В приоритетите за иновации спадат създаване на по-приятелски към околната среда устройства, управлението на дигитална информация, както и доставката на онлайн услуги, насочени към крайните потребители.
Дигиталният свят вече се слива с физическия, казват от HP. Ерата на гравитиращите около компютъра устройства приключи. Днес потребителите могат да получат услугите, от които се нуждаят, навсякъде и на всяко устройство. Съдържанието стои в “облаците”, а хората имат достъп до него, където и да се намират.
Ето защо HP има нужда от промяна и поема по новия курс на развитие. Сега потребителите вече разчитат на информация или приложения, хоствани на компютри, които могат да се намират навсякъде, но достъпът до тях се осъществява по Интернет. Специалистите наричат това “cloud computing”.
Днешните потребители на мрежата разполагат с нужните инструменти, за да произведат почти всичко на изключително ниска цена. От компютърния гигант смятат, че компаниите от Fortune 100 ще разработват и пускат масови продукти, използващи именно принципа на “облачните” компютърни услуги. Това ще е голям пробив, особено що се отнася до намалените разходи.
HP ще се уповава и на подхода “масов източник”, при който фирмите се включват в дискусиите на онлайн общности, търсейки обратна връзка за своите продукти – от дизайна на логото до качеството на софтуерните приложения.
Мисията на HP Labs ще бъде създаването на иновационни решения, които бързо да бъдат превърнати в продукти, носещи печалби на компанията от днешните Интернет тенденции. Учените на компютърния гигант са били разделени на 23 малки и динамични екипи, на които им е било внушено да мислят като предприемачи. HP Labs ще фокусира усилията си в 20-30 големи начинания в носещи печалба области.
От компанията се надяват през следващото десетилетие да разрешат най-трудните проблеми, с които се сблъскват техните потребители, което пък от своя страна ще доведе до растеж и на HP. В момента HP Labs засилва своите връзки с университети, партньори и инвеститори. Освен това, компанията пусна онлайн HP IdeaLab, където външни учени и разработчици могат да развиват своя изследователска дейност.