Пазарът на лаптопи започна да расте, Lenovo води

Бизнесът с лаптопи е благоприятстван от започналия цикъл на обновяване в корпоративния сектор

Бизнесът с лаптопи е благоприятстван от започналия цикъл на обновяване в корпоративния сектор

Тенденцията на спад в продажбите на лаптопи, продължила седем поредни тримесечия, бе прекратена през периода април-юни 2014 г. Доставките на мобилни компютри в света достигнаха 45,1 млн. броя, което е ръст от 1% спрямо второто тримесечие на миналата година, сочи анализ на NPD DisplaySearch.

В Северна Америка и Западна Европа положителната динамика се измерва с двуцифрени стойности, а лидер на пазара в световен мащаба е китайският компютърен гигант Lenovo.

Бизнесът с лаптопи през второто тримесечие е благоприятстван от започналия цикъл на обновяване на компютрите в корпоративния сектор, прекратяването на поддръжката на Windows XP от страна на Microsoft и пускането на евтини продукти от рода на хромбуците, отбелязва NPD DisplaySearch.

Начело в списъка с водещи производители на ноутбуци е Lenovo, благодарение на силното търсене на нейните устройства в Европа, Китай и Латинска Америка. През второто тримесечие компанията бележи ръст на доставките от 36% на годишна база, в резултат на което пазарният й дял се е увеличил от 14% на 18%.

Веднага след Lenovo се нарежда HP. Пазарният дял на американската компания се увеличава от 16% до 17%, благодарение на 13% ръст в доставките, но това се оказва недостатъчно за съхраняване на първата позиция.

Трето място на пазара за лаптопи държи тайванският производител Asus, най-вече заради добрите си резултати в Европа и Азия, особено в Китай. Компанията заема 11% дял от световния пазар, колкото има и Dell, но американския ИТ гигант отстъпва по брой доставени машини. Челната петица затваря Acer с 10-процентен дял.

Коментар