Промените в закона за е-управление ще са готови за обсъждане в ИТ общността до 20 септември, съобщи Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
По измененията на закона вече работи експертна група от представители на МТИТС, браншовите и работодателски организации от сектора (КРИБ, БТПП, БАИТ, БАСКОМ), БАН, университети и неправителствени организации.
Първите две дискусии по проекта вече се състояха. Групата ще заседава поне три пъти седмично. Измененията ще бъдат представени на професионалната общност от бранша на информационните технологии и съобщенията.
В края на септември първоначалният проект ще бъде предоставен за обществено обсъждане. Това е основният приоритет на екипа на МТИТС в рамките на мандата на служебното правителство. Другата основна задача е ускоряване на работата по електронните услуги за гражданите и бизнеса.
Вече се работи по функциите на държавния системен администратор. Това е институцията, която ще поддържа изградените системи, ще помага в обучението на потребителите и ще консултира ведомствата при изготвяне на заданията за поръчка на хардуер и софтуер.
„Създаването на системен администратор ще реши един от най-големите проблеми пред електронното управление в момента – да бъдат поддържани „живи” създадените услуги и връзки между системите”, коментира по този повод министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова. Новата структура ще сложи край на работата „на парче” и ще спре изразходването на милиони левове за едни и същи дейности, добави тя.
Започна работа и друга група от експерти, която създава методика и показатели за оценка на изпълнението на дейностите по въвеждане на електронно управление. Системата ще следи напредъка в е-управлението и ще бъде обществено достъпна. „Липсата на ясни критерии е причината за неефективно усвояване на средствата през годините и за неясните практически ползи от разработените проекти”, коментира министър Николина Ангелкова.
МТИТС работи активно по координацията на няколко електронни услуги и автоматичен обмен на данни между системата на ИА „Автомобилна администрация” и МВР. Очаква се до края на октомври те да бъдат представени и да започнат да функционират. Е-услугите са свързани с обмен на данни за свидетелствата за управление на автомобилите, както и за техническите прегледи. В напреднал етап е и разработването на услугата за автоматична електронна проверка в НАП за липса на задължения на превозвачите.
В процес на надграждане също така е системата за онлайн резервация и продажба на жп билети. В момента тази услуга се предоставя за 6 направления, като от края на октомври предстои да бъде достъпна за още три.
Продължава и работата по проектите за електронни услуги, свързани с гражданска регистрация (ГРАО), общинска собственост, местни данъци и такси и социални дейности в Столична община и Велико Търново.
Така ли , а кой ще върне онези 100 милиона откраднати а? или аре нема нужда.Аман от дебили , ще стигнем Естония,ще е стигнем ама никога.Иди се разходи и до Букурещ или Истанбул ,та тогава виж,поогледай се и тогава пиши фантазии.
Лично аз вярвам, че с електронното управление, електронното правителство, електронните услуги за граждани , имаме шанс поне в малка степен да пооправим държавата. ИТ сектора може да направи много. Но все пак и политиците трябва да си вършат тяхната работа. Може пък да настигнем Естония по е-упралвление…