Интригата за третото място при смартфоните се заплита

Докато първите две места при смартфоните са запазени за Samsung и Apple, за третата позиция се конкурират четири компании

Докато първите две места при смартфоните са запазени за Samsung и Apple, за третата позиция се конкурират четири компании

Няколко компании се конкурират за третото място на пазара за смартфони. След като първите две позиции са запазени за Samsung и Apple, шансът на останалите играчи се свежда до „бронза” в Топ 3.

Китайските производители Lenovo, Huawei и Xiaomi и корейската LG Electronics правят борбата за третото място особено интригуваща. Всяка от четирите компании има по около 5-6% дял от обема на продажбите на смартфони в световен мащаб, пише Digitimes.com.

Xiaomi и Lenovo обикновено са пред останалите, сочат изследванията на Strategy Analytics, IDC и Trendforce, както и данните от тайванските производители на компоненти.

Lenovo получи сериозно предимство, придобивайки Motorola Mobility от Google. Съвкупните доставки на двете компании навярно ще позволят на китайския ИТ гигант да се утвърди на третата позиция.

Освен Lenovo шансове да продадат по над 100 милиона смартфона през 2015 година имат също Xiaomi и Huawei, така че победителят в надпреварата все още не е предизвестен.

Според тайвански източници, останалите известни марки като HTC, Sony, BlackBerry и ZTE почти са загубили шансове да влязат в Топ 5 на световния пазар за смартфони.

Коментар