MasterCard, World Food Programme и Poste Italiane обявиха началото на първата в света платформа за дарения, която ще съдейства всекидневно на италианците в добрите им дела.
Новата платформа ще даде възможност на всички Poste Italiane MasterCard картодържатели автоматично да правят микродарения в полза на World Food Programme всеки път, когато използват картата си.
Проектът беше представен в първоначална версия (preview). Той се базира на опита на World Food Programme в подкрепа на спешни хуманитарни акции, глобалното технологично лидерство и ноухау на MasterCard, и на традиционната социална роля на Poste Italiane в страната. Вдъхновяващото партньорство дава възможност на Poste Italiane MasterCard картодържателите да допринасят с микродарения всеки път, когато използват своята карта, за да закупят нещо. Възможността се предоставя за първи път в Италия и още с пускането на платфромата ще подпомогне бързо да се наберат важни дарения в подкрепа на проектите за осигуряване на храна в училища в развиващи се страни.
Изследването на GFK: „Точният момент да даряваш е… всеки ден”
За премиерата на платформата GfK Eurisko проведе ново изследване, поръчано от MasterCard, което да предостави информация за дарителските навици на италианците. Проучването потвърждава, че въпреки кризата, италианците силно подкрепят дарителството за благородни цели. Изведени са 4 основни каузи, за които италианците правят дарения – научни и медицински изследвания (32%), глада в развиващите се страни (17%) и спешни хуманитарни акции (17%) следвани от каузи в подкрепа на бедните в Италия, за медицински грижи и защита на животните. Доверието в даренията нараства с възможността за получаване на актуална информация за използваните ресурси (39%) и разпознаваемостта на идеята, че всяка подкрепа може да доведе до промяна (38%). Проучването на GfK изследва връзката между технологиите и даренията, и показва че смартфоните и таблетите са предпочитани инструменти, като 28% от италианците изпозлват своите смартфони за дарения. Интернет се смята за жизненоважно средство, което 40% от италианците намират за полезно, а 57% от тях го възприемат като лесен канал. Дигиталните канали носят и конкретни ползи за даренията от гледна точка на проследяемост (74%), гъвкавост (73%) и сигурност (64%). Достъпът до технологична платформа, като представената от MasterCard, се определя в частност като интересна възможност, която може да даде детайли за дарението (64%) във всеки един момент и да предостави възможност за управление на даряваната сума спрямо разполагаемия бюджет (55%). Накратко, проучването показа, че солидарността се възприема от потребителите като всекидневен начик (54%), а единичното малко дарение, направено от много участници, може да донесе важни ползи в подкрепа на нуждаещите се.
Платформата на MasterCard за „Безценни каузи”
Представянето на платформата от MasterCard и Poste Italiane е нова стъпка напред към визията на MasterCard по създаването на глобална оперативна еко-система за издатели, добри каузи и търговци, която може да интегрира донорството във всекидневните плащания. От 7 ноемри новата платформа ще събира средства за проектите на WFP за осигуряване на хранене в училищата и ще направи възможни даренията чрез PostePay Evolution, новата карта на Poste Italiane. Включването е лесно: чрез регистрация в платформата, картодържателите могат да активират микродаренията като решават за сумата на всяко от тях, започвайки от минимум 10 евроцента за офлайн или онлайн покупка. След регистрацията и конфигурацията на сметката, за всяка транзакция с картата, се активира автоматичната дарителска система. Картодържателите имат правото на опростено и безопасно активиране или прекратяване на дарението по своя воля. Платформата за „Безценни каузи“ е достъпна онлайн чрез PC, сматфони, таблети и предоставя високо ниво на проследяване, контрол и надеждност.
„Технологията е реална възможност за организации с нестопанска цел и кауза, но тя е и важна точка за създаване на контакт между организациите, финансовите институции и потребителите. Италианците потвърждават, че технологиите улесняват даряването и предоставят видимостта и защитата, от която потребителите се нуждаят”, сподели Паоло Ансемли, вице-президент на GFK Eurisko. “Важни проекти като партньорството между MasterCard, World Food Programme и Poste Italiane, могат да променят отношението на италианците от редки действия на солидарност към всекидневни постъпки”.
„Италианците имат вече лесен начин да се присъединят към World Food Programme на ООН, която осигурява здравословно хранене на 20 милиона ученици всеки ден”, заяви Елизабет Расмунсон, Assistant Executive Director World Food Programme. „За нас е чест, че Poste Italiane и MasterCard избраха WFP за тази инициатива и искам да окуража всеки един от нас да даде своя принос в създаването на свят без гладуващи”.
„MasterCard е ключов партньор на World Food Programme от 2012 г. в подкрепа на важни глобални хуманитарни каузи. Стъпвайки на визията ни за „споделени ценности“, инвестирахме в разрабовтането на тази нова интегрирана технология за дарения, за да свържем финансовите институции и потребителите, предоставяйки им лесен, прозрачен и проследим инструмент в полза на хуманитарни каузи като борбата с глада. Днес е само началото на това значимо съвместно пътуване, което подчертава усилията на MasterCard да продължи да търси начини, в които технологията се използва за постигането на добри цели по света”, каза Уолт Макний, вице-председател на MasterCard.
МАрко Сиракузано от BancoPosta заключи: „Poste Italiane винаги е била отдадена на и е подкрепяла благотворителните инициативи. Ето защо, за нас е удоволствие да подпомогем проекта на Word Food Programme project чрез инструментите ни за плащане. Това партньорство потвърждава също призванието на Poste Italiane да бъде новатор. Благодарение на платформата за дарения, ние можем да предложим на клиентите си възможност да дадт своя принос чрез микродарения към важна кауза като проекта за осигуряване на хранене в училище, воден от World Food Programme”.