Бизнесът залага на Web 2.0 приложенията

Все повече крайни потребители и компании използват видео приложения за развитие на бизнеса. Технологията помага за достигане до нови клиенти и подобрява комуникациите между служители, показва ново проучване на Cisco, извършено от компанията Illuminas.
Повече от половината от общо 850 експерти по информационни технологии, които са участвали в проучването, заявяват, че използват видео и Web 2.0 технологии за комуникация и в момента. Други 25% проучват възможността за използване на такива решения.
Почти всички участници в изследването коментират, че преди да въведат новите видео и Web 2.0 технологии, планират да обновят мрежата на своята организация, за да бъде тя подготвена за новите приложения.
Видео и Web 2.0 технологиите, към които спадат блогове, уикита, телеприсъствие и онлайн конферентни комуникации, помагат на компаниите да бъдат в крачка с бързо променящия се пазар, посочват от Cisco. Близо 30% от компаниите, участвали в проучването, коментират, че основният аргумент на бизнеса да инвестира във видео и Web 2.0 решения, е да отговори на нуждите от иновативни продукти и услуги, които ще бъдат полезни на техните клиенти. 26% от анкетираните пък въвеждат технологиите, за да се грижат за опазването на околната среда.   
Близо половината от участниците в проучването предвиждат, че видеото ще започне да се използва много по-широко през следващите 5 години. Основните причини за това са стремежът към по-ефективни комуникации с отдалечените офиси (според 66% от респондентите) и намаляване на разходите за пътуване (56%). Технологиите правят възможно всичко това чрез самоорганизиращи се общности, които са базирани на възможностите на Web 2.0.
Компаниите в САЩ, които планират да увеличат използването на видео конферентните технологии през следващите 5 години, се оказват и най-бързо развиващите се по отношение на финансови приходи. От друга страна, най-бързо развиващите се компании в Европа и в развиващите се пазари са по-отворени към използването на Web 2.0 приложения.
Освен разходите за внедряване на технологиите, друго основно затруднение, което е посочено от 27% от участниците в проучването, е сигурността на мрежата. Респондентите съобщават, че сложността на информационните и комуникационни технологии ще се увеличи допълнително, след като компаниите започнат да внедряват видео и Web 2.0 технологии и надградят съществуващите приложения за комуникации.
Относително малък процент от компаниите съобщават, че тяхната мрежа е подготвена да посрещне видео приложенията, а като основни пречки се посочват недостатъчният капацитет и недостигът на мрежова инфраструктура. Повечето от специалистите смятат, че мрежата в техните организации става твърде усложнена и все по-скъпа за поддръжка при въвеждането на нови устройства за мобилни комуникации.

Коментар