Онлайн магазините у нас се сринаха в „Черния петък”

Евгени Нончев, специалист от СтудиоУеб.бг, отличи онлайн магазина на eMag.bg като най-добре подготвен за кампанията BlackFriday

Евгени Нончев от СтудиоУеб.бг отличи онлайн магазина на eMag.bg като най-добре подготвен за кампанията Black Friday

Основни онлайн магазини у нас имат проблеми от момента на обявяване на рекламната кампания „Черен Петък”. Причините са в неподготвеност на инфраструктурата за огромния трафик, става ясно от експертен анализ на СтудиоУеб.бг.

Изтъкват се проблеми с онлайн системата на ТехноМаркет, която е давала грешка: „HTTP Error 503 Service Unavailable”. Към момента на подготовка на статията достъпът до сайта също е затруднен. Съветът на СтудиоУеб.бг е да се мигрира към по-нови технологии, както е във всички развити онлайн магазини, а именно – облачни технологии и облачни сървъри.

Така например, финландската компания Rovio Entertainment и нейният онлайн магазин, предлагащ мобилни приложения за забавление и игри от серията AngryBirds, издържа до 10 поръчки в минута.

Сходна на Техномаркет е и ситуацията в онлайн магазина на PCStore.bg – сайтът в момента не се зарежда. Според експертите, причината е в капацитета на ползвания от компанията споделен хостинг, който не позволява толкова голям обем трафик и посетители. Технически погледаното, на споделения сървър има разположени минимум 1000 сайта и е невъзможно да мине кампания с толкова добри първоначални прогнози като Black Friday.

Проблеми се наблюдаваха и при онлайн магазина на Технополис. В момента там е позиционирана статична уеб страница, която рекламира кампанията, а по-рано имаше съобщение за грешка, че страницата не е достъпна.

СтудиоУеб отличава онлайн магазина на eMag.bg. „При тях рекламната кампания е много добре организирана и преминава през всички етапи за подготовка на потребителите. Технически също изглеждат доста добре от гледна точка на ИТ инфраструктура, тьй като са се спрели на широко използвания Nginx сървър и собствена ИТ инфраструктура, намираща се обаче в Румъния”, коментира Евгени Нончев – мениджър проекти в уеб разработчика.

Коментари по темата: „Онлайн магазините у нас се сринаха в „Черния петък””

добавете коментар...

  1. Пламен

    съгласен съм, че някои от магазините си скриха сайтовете, за да не са смешни, а други не издържаха.
    И един отговор относно плащане с карта от emag (лично преживян на 28.11.2014) –
    Дърпат парите веднага, когато плащаш с карта, но дали ще получиш продукт – това е нещо, което към дата 01.12.2014 (13:23 Българско време) не съм научил.
    И документ, за плащането нямам, а по силата на законите в България – трябва дами го издадат до 3 календарни дни след плащането (т.е. днес до края на деня), да не говорим, че вече сме друг месец…
    Толкова за подготовката и работата в срок…

  2. :o)

    Ми лично за мен Техномаркет и Зора умишлено скриха сайтовете си на “черния петък”.
    Пък вие си спорете за платформи 🙂

  3. Раптор

    Прав е колегата за load balancing, аз лично бих предпочел LSWS вместо Nginx, Apache е стабилен, но не е ефективен за огромен брой requests. Клауд се ползва, когато си бедна фирма и нямаш достатъчно пари за добър админ и за собствена инфра структура. А това “…AngryBirds, издържа до 10 поръчки в минута….” вземете го поправете, че съвсем се излагате, а все пак статията е за да рекламира фирмата Ви.

  4. VeDike

    В случаите като черен петък при електронните магазини се използва Лоад балансинг, нито клауд, нито Nginx могат да издържат на такива конекции ако няма балансинг. Една част от електронните магазини са даун защото са на споделен хостинг, а други са даун поради това, че инфра структурата им е правена от някой като този дето е писал статята.

  5. Живко

    Сутринта около 9:00 направих поръчка онлайн през смартфон. Така и не получих мейл, че поръчката е приета. За сметка на това на телефона ми показа че е приета и е в първи статъс – чака потвърждение.
    Към 2 часа се притесних че нищо не съм получил на мейла и реших да го поръчам отново, с регистрация този път и прес компштъра.
    Сега имам код и потвърждение по мейл, но от това което виждам нищо не ми потвърждава че съм успял да закупя продукта или че не съм.
    Към момента все още нямам потвърждение
    Това е сайта на eMAG.
    Поръчвал съм от доста магазини, но това което ми пратих не казва нищо, освен че съм направил поръчка. А дали моя ред на поръчката ще успее да влезе в останалите бройки… Това може би ще резбара, утре, в други ден или може би по нататък.
    За мен това не е коректно обработена заявка и това си е.

    п.с. Какво ще се случи ако платиш директно с картата а не искаш наложен платеж на място?
    Дали ще дръпнат от картата веднага, или ще изчакаме обработката и токава ще дъпраме?
    Къде ще се пазят данните за кредитната карта и колко време, за да чакаме обработката?
    Не съм специалист ама имам много въпросителни!

  6. bILLY

    хайде сега, пак ще се намери някой, който да похвали руския Nginx пред традиционното Apache

  7. -

    ЕмаГ са наели група хакери да блокират сайтовете на “големите” магазини за да могат хората само от тях да поръчват 🙂

  8. Нина Генева

    Не знам къде се сринаха ,но тази сутрин си поръчах от Емаг и стана много бързо ,нямаше проблем ,явно някой не си е свършил докрай работата !

  9. Божидар

    Току що си поръчах от ЕМАГ. Поръчката стана мигновено. Явно разполагат хората с добри IT специалисти. Няма какво да приказваме. Това е истината и тя не се нуждае от реклама.

  10. Мартин

    “…AngryBirds, издържа до 10 поръчки в минута…” леле страхотия 😀 10 поръчки в минута 😀

  11. Ирена Кирилова

    Във страницата на Технополис пише ,че не важи за онлайн покупки и предполагам за това е спрян сайта.Техномаркет обаче и магазин Зора искрено ме изнервиха.Боря се с тях цяла сутрин и не става и не става .Смешна и неподготвена работа .

  12. Анонимен

    прекалена реклама отново правите на емаг, не говори добре това 🙂

  13. vladec

    Горно-коментиращите явно са някакви хейтъри – от всички големи онлайн магазини наистина само емаг бачка. В техномаркет през клик има грешка, а снощи не бачкаше. Технополих умря и затова му сложиха статична картинка. Даже в момента положението е същото.

  14. observer

    Браво за ЕМАГ ! Нашите никога не са стрували нещо, ами не инвестират в ИТ и това е ! Блек фрайдей по български ! Предлагане може и да има, ама възможност да си купите – от утре !!!

  15. аман

    Аман от тъпа реклама бе, пичуйе! И колко е издържал тоя е-маг бе? Що не ги питате прай ли се такава кампания с по 2 бройки от всичко? Колко ви платиха, за да ни поднесете тоя бълвоч??

  16. :)

    Technews ….тая глупост как успяхте да я постнете ?!?!?

  17. Разбирач

    Евала, бе! Истински капацитет и гуру в онлайн магазините! Кажи ни го, бе! Браво, бе!

Коментар