Влак с батерии вози пътници в Англия

Class 379 Electrostar, захранван с батерии, може да елиминира шумните и мръсни дизели

Class 379 Electrostar, захранван с батерии, може да елиминира шумните и мръсни дизели

Шумните и мръсни дизелови локомотиви може да се окажат отживелица в съвсем скоро време. Влак, задвижван от батерия, започва да вози пътници в Англия от тази седмица, съобщи GreenTech.bg.

След успешни изпитания на прототипа по релсите около Дерби и Лестършир, модифицираният Class 379 Electrostar, захранван с батерии, ще върви по делничен график, обслужвайки пътниците между Харуич Интернешънъл и Манингтрий в Есекс.

Наричан още IPEMU (независимо захранван електрически множествен апарат), влакът ще е първият, захранван с батерии, по железопътната мрежа на Обединеното кралство от повече от половин век.

Националната железопътна компания в страната заяви, че това ще допринесе за постигане на целта за намаляване на въздействието върху околната среда, подобряване на устойчивостта и снижаване на разходите за поддръжка на ЖП мрежата с 20 на сто през следващите пет години.

Ако изпитанието се окаже успешно, цяла флотилия от влакове, захранвани с батерии, ще тръгне по ЖП мрежата. Така британците ще осигурят икономически ефективни и нулево-емисиийни заместители на дизеловите локомотиви, които са често използвани по второстепенните линии.

„Винаги търсим начин за намаляване на разходите за поддържане на железопътната мрежа и как да я направим по-екологична”, каза главният инженер на ЖП компанията Джеймс Амброуз. „Този проект има потенциала да допринесе значително и за двете ни цели”.

Локомотиви с батерии в действителност са били използвани преди около век, макар че не са служели за превоз на пътници. Фабриките за боеприпаси през Първата световна война ползвали подобни локомотиви, за да превозват стоката си, така че да се избегне рискът от експлозия заради искри, излъчвани от парните локомотиви.

От друга страна, Лондонското метро също има локомотиви с батерии, които се използват при инженерните влакове, както и когато захранването бива изключено за поддръжка на ЖП трасетата и ремонтни дейности.

Коментар