Проникването на смарт телевизори (Smart TV) с достъп до интернет и мрежови услуги ще достигне 90% след три години, прогнозират пазарни анализатори, цитирани от тайванския източник DigiTimes.com.
Наред със създаването на класни модели с голям размер на екран (над 50 инча по диагонал) и ултрависока резолюция (Ultra HD), във фокуса на производителите ще бъде разработката на смарт платформи и друг софтуер.
Някои японски производители като Sony и Sharp интегрират Android в своите телевизори. В същото време южнокорейските гиганти Samsung и LG започват да налагат алтернативни платформи като Tizen и webOS.
Освен това се очаква развитие на услугата Opera TV, благодарение на която потребителите могат да ползват пълноценен интернет директно на своя телевизор с помощта на стандартен пулт за дистанционно управление.
Анализаторската компания Futuresource Consulting прогнозира, че в близките няколко години пазарът на смарт телевизори ще расте с 21% на година. Очаква се обемът на доставките да достигне 228 млн. броя през 2018 г.