Apple обикновено е фаворит за първото място в повечето бранд класации. ИТ гигантът от Купертино обаче трудно намира място в челото на рейтинга BrandIndex, изготвян YouGov, в който властва онлайн търговецът Amazon.
В последното издание Apple заема 6-то място в САЩ, като отстъпва дори на своя основен конкурент Samsung. Има все пак и добра новина за феновете на марката и тя е, че компанията на Тим Кук се завръща в Топ 10 след две години отсъствие.
BrandIndex се съставя на базата на анкета сред над 1,5 млн. американски потребители. Те дават своите оценки за един или друг бранд, споделят за добрите и лошите неща, които са чували за него. Компаниите се изкачват в рейтинга в резултат на повече положителни отзиви.
Лидер в класацията за миналата година е онлайн търговецът Amazon, който събира 29,7 точки, следван от видео портала YouTube с 26,3 точки. Корейският производител Samsung заема пето място с 24,6 точки, а Apple е шеста с 22,6 точки, като почти толкова има и седмият – Google.
В челната десетка попадат още Netflix (3), Subway (4), Lowe’s (8), Ford (9) и Cheerios 10). В рамките на изследването са анализирали общо 1500 бранда.
Apple отпадна от Топ 10 на BrandIndex през 2011 г. Завръщането на компанията направо на 6-та позиция се обяснява с наличието на огромна маса от заклети фенове на марката, за които Apple е култ. Нито един друг бранд от челната десeтка не може да се похвали с толкова предани почитатели, отбелязва авторът на изследването Тед Марзили.
По неговите думи обаче, докато лоялните фенове на Apple издигат компанията в рейтинга със своите силно положителни оценки, друга част от потребителите, определяни като малцинство, я дърпат надолу, тъй като са крайно негативни към нея.