Безплатен MS Office срещу гледане на реклама

Два нови модела за предлагане на пакета приложения Office планира да въведе Microsoft към края на годината, съобщава informationweek.com. При единия от тях корпорацията ще отдава своя продукт срещу месечно заплащане. Вторият вариант предвижда доставка на безплатен Office, придружен обаче с реклама, която потребителите ще виждат.
И двете схеми ще са насочени към потребители, които се нуждаят от базовите функции на офис пакета. Micorosft ще предлага на клиентите набор от продуктите Word, Excel, PowerPoint и OneNote, допълнен с приложения от фамилията  Windows Live за защита на компютъра, за електронна поща, мигновени съобщения и обмен на фотографии.
Потребителите ще получат и достъп до услугата Office Live Workspace за съхранение и достъп до документи в интернет.
Цената на пакетите ще варира в зависимост от включените продукти и услуги. Очаква се предложенията да започват от под $12,5 и да стигат до не повече от $33 на месец, за да са конкурентни на съществуващите оферти за Office Home и Student Edition в долния край на ценовата скала и на Office Standard Edition в горния.
За потребители, които въобще не са склонни да плащат, корпорацията подготвя напълно безплатна версия на Office, чиято употреба ще се спонсорира от рекламодатели.
Новите инициативи на Microsoft са в отговор на все по-отчетливите тенденции за предлагане на софтуера като услуга, както и набиращите популярност безплатни офис пакети IBM Lotus Symphony, OpenOffice и Google Apps. Очакваните предложения на Microsoft са част от нейната стратегия за доставка на “софтуер плюс услуга”.
Успешна реализация на новия бизнес модел би позволила на Microsoft да получава постоянни приходи от отдаване под наем на своите приложения, а не да разчита само на периодичното пускане на напълно нови версии на пакетите.

Коментар