Японският производител Toshiba реши да се оттегли от бизнеса с телевизори в Северна Америка. Този ход е част от мащабно преструктуриране на компанията и касае в частност подразделението Toshiba Visual Products, предаде cdrinfo.com.
Toshiba се представяше с променлив успех на американския пазар, но в последно време изпитва затруднения там, поради засилващата се конкуренция и резкия спад на цените на телевизорите.
Всъщност, телевизорите с бранда на Toshiba няма да изчезнат от магазините в САЩ, тъй като компанията ще лицензира своята марка на тайванския производител Compal Electronics. Възможно е Toshiba да подходи по същия начин и на други пазари в света.
Показателно за намеренията на Toshiba да трансформира бизнеса си с телевизори е, че на изложението CES 2015 през януари в Лас Вегас компанията не показа нито един нов модел. През първите девет месеца на финансовата 2014 година (периода април-декември) Toshiba отчете висок ръст в медицинското оборудване и енергийния бизнес, докато подразделението за телевизори бележи спад.