Продажбите на таблети рязко забавиха темпо

Пазарът на таблени навлезе в период на застой, сочат данните за четвъртото тримесечие (на снимката: Xperia Z2 Tablet)

Пазарът на таблени навлезе в период на застой, сочат данните за четвъртото тримесечие
(на снимката: Xperia Z2 Tablet)

След бума в продажбите на таблети през последните две години, в края на 2014 г. анализаторите отчитат рязко забавяне на темпото. Доставките в световен мащаб възлизат на 78,3 млн. броя през четвъртото тримесечие, което е увеличение от само 1% спрямо същия период на предходната година, по данни на Strategy Analytics.

За сравнение, ръстът през Q4 на 2913 г. възлизаше на цели 20% спрямо периода октомври-декември 2012 г. Като цяло за миналата година, анализаторите очакват ръст в продажбите на таблети от 6,6% спрямо 2013 г.

Делът на Android устройствата възлиза на 66% през четвъртото тримесечие на 2014 г. Продадени са общо 51,8 млн. таблета с платформата на Google, което е с 8% повече на годишна база.

На второ място са iOS устройствата с дял от 27%. Apple е продала 21,4 млн. таблета през тримесечието, докато година по-рано компанията успя да пласира 26 млн. iPad.

Най-бърз ръст демонстрират таблетите под управление на Windows. През отчетния период са продадени 5,1 млн. подобни устройства, в сравнение с 3,4 млн. година по-рано, което е ръст от 89%. Делът на Windows таблетите обаче продължава да бъде малък – само 7% от глобалния пазар.

Според доклада на Strategy Analytics, ръстът при Windows устройствата се дължи на популярността във високия клас на Microsoft Surface Pro 3. Все повече Windows таблети пускат и китайските производители.

Увеличението на дела на Android и спадът при iOS устройствата през четвъртото тримесечие се обясняват със сезонното търсене и изместването на Ipad Mini от новия фаблет iPhone 6 Plus. Изследването не включва устройствата от типа „две в едно” (трансформъри), които съчетават ноутбук и таблет.

Коментари по темата: „Продажбите на таблети рязко забавиха темпо”

добавете коментар...

  1. George

    “За сравнение, ръстът през Q4 на 2913 г. възлизаше на цели 20% спрямо периода октомври-декември 2012 г.“
    Нормално, все пак 9 века маркетингова стратегия е оказала влияние!
    Фаблетите са на мода, а този сегмент е значително по доходоносен и перспективен. Съответно и играчите са по-малко в ниския клас.

  2. Ванката

    А колко много сайтове са осакатени и оптимизирани само за таблет и смарт.
    Ще е забавно да продължи още повече този спад.

Коментар