Предупрежденията относно възможността роботите някой ден да нападнат своите собственици витаят в общественото пространство паралелно с развитието на самите роботи. И изглежда, че тези страхове не са неоправдани.
52-годишна южнокорейка била принудена да се обади на пожарната, за да й помогне да се освободи от челюстите на своя робот-прахосмукачка, след като машинката се опитала да изяде главата й по време на сън, съобщи inhabitat.com.
Малкият робот-прахосмукачка с формата на диск бил програмиран да щъка наоколо из дома на жената, за да почиства праха и боклуците по земята. В този ден точно жената била поседнала на пода и задрямала. Прахосмукачката решила, че това е боклук, и „лакомо” се нахвърлила да дъвче косата на жената.
Корейката се обадила на пожарната за помощ. От службата за спешна помощ дошли бързо и успели да свалят робота от главата й, преди да я е заглозгал по-сериозно. Според местните медии, жената няма сериозни наранявания.
Предупрежденията за възможния апокалипсис, при който роботите ще нападнат хората, витаят в общественото пространство още от времето на първия филм „Терминатор”. Малкият домашен помощник от случката обаче подсказва, че действително не сме в състояние да предвидим всичко, колкото и интелигентни да направим роботите.
ubiite terminatora s metlata
“случката обаче подсказва, че действително не сме в състояние да предвидим всичко, колкото и интелигентни да направим роботите”
В случая роботът не е бил интелигентен а просто – евтин, тъп и упорит 🙂
Мнооооооооооооооооооооооооооого сме далече от времето когато роботите ще могат да различават какво е косата на господаря и какво е боклук.
По-лесния начин за това е да ги направим пасивни и да действат само по команда а през другото време истукани като статуи
Слава Богу , че не я е “заглозгал по-сериозно” , защото щеше да е страшно! 🙂
Мен ме радва весела и забавна новина 🙂
кой го е писал това, за да го поздравя за страхотната работа и богатия речник? 😀
За да “опита”, трябва да има намерение. А то няма.
Подобно, например, на: “За да има приходи от реклама, трябват сензационни статии. Не задължително представящи истинна информация.”