Lenovo, най-големият производител на компютри в света, заяви официално, че от януари не инсталира на лаптопите си софтуера Superfish, който стана повод за недоволство на част от клиентите на компанията. В редица медии се появиха информации, че Superfish е рекламен софтуер (адуер), който показва оферти в резултатите от търсене в Google при работа с браузъри Internet Explorer и Chrome.
Ето и пълният текст на официалното изявление на Lenovo по този повод:
„В кратък период между месеците септември и декември софтуерът Superfish е бил инсталиран в част от потребителския клас лаптопи, за да помогне на притежателите им да открият интересни продукти, докато пазаруват в мрежата. Тъй като част от клиентите не реагираха позитивно, ние предприехме бързо и решително следните действия:
1) Superfish деактивираха напълно взаимодействията на всички продукти на Lenovo с техните сървъри (от януари насам) и софтуерът вече не е активен. Това се отнася за всички засегнати продукти на Lenovo, стигнали до пазара.
2) От януари Lenovo не инсталира този софтуер.
3) Lenovo декларира, че и занапред няма да инсталира Superfish.
Технологията бе старателно проучена от нас и не открихме доказателства за проблеми със сигурността. Знаем, че потребителите реагират с притеснение на този казус, поради което предприехме директни действия и спряхме доставките на всички продукти с този софтуер. Ще продължим да преразглеждаме какво правим и как го правим, за да гарантираме, че на първо място винаги поставяме нуждите и приоритетите на нашите потребители.
Технологията Superfish не се базира на проследяване на потребителското поведение, а работи на контекстуален принцип. Тя не записва каквато и да било лична информация, нито е способна да идентифицира потребителите. Те не се проследяват, нито се таргетират повторно. Всяка интернет сесия е независима. На потребителите се дава избор дали да използват Superfish. Партньорството на Lenovo със Superfish не е имало за цел финансова облага. Стремежът на Lenovo е бил да предостави повече възможности на потребителите. Разбираме факта, че софтуерът не постига тази цел и предприехме бързи и решителни действия.
Оказваме съдействие на потребителите, които все още имат притеснения чрез форумите на компанията. Целта ни е да предоставим технологии, които служат на потребителите по възможно най-добрия начин. В конкретния случай ние отговорихме бързо на негативната обратна връзка и предприехме решителни действия, за да сме сигурни, че сме внесли яснота. В случай, че потребителите имат нужда от допълнителна информация, могат да я намерят на http://forums.lenovo.com”.
Сега остава да кажат, че и сестра нямат… 😀