Нови услуги на българския пазар стартира световният компютърен гигант Dell, стана ясно днес на пресконференция в София. Компанията ще приложи у нас програмата ProSupport, която дава възможност на потребителите да избират подходящия за тях пакет за ИТ поддръжка.
От предложенията на корпорацията ще се възползват ИТ професионалистите и крайните потребители, като услугите са профилирани според двата типа клиенти и освен това могат да се персонализират за нуждите на всеки отделен клиент. Основната концепция е бързо разрешаване на възникнали проблеми – чрез поправка на техниката, а не със замяна, обясниха от Dell.
Услугите ще се предлагат чрез партньорите на Dell у нас, които са оторизирани сервизни центрове – това са компаниите Интелинет, Индекс България и ЦАПК Прогрес. Времето за реакция ще варира, в зависимост от критичността на оборудването, като възможностите са три: на следващия работен ден, 8 часа и 4 часа.
Цените на услугите ще се определят от партньорите на пазарен принцип. И трите български компании минават годишни одити от Dell за гарантиране на техните способности да осъществяват поддръжката, посочиха от корпорацията.
Dell вече е вложил 1 милион долара в осигуряване на новия тип услуги, съобщиха представители на компанията. Част от тези средства са изразходвани за наличност на резервни части в страната.
Инвестицията обаче е подплатена с добрите резултати на пазара у нас, заяви Михай Гуран, регионален мениджър на Dell за България и Румъния. През първото тримесечие на настоящата година Dell отчита 275% ръст в продажбите на лаптопи на българския пазар, като в брой продажбите възлизат на 4 510.
За цялата 2007 година компанията е продала в България 17 110 компютъра, в това число настолни, сървъри и лаптопи. Този резултат й отрежда 6-та позиция на пазара у нас, която обаче не кореспондира с представянето на Dell на световния пазар, където компанията се конкурира за първото място с HP. Не така стоят нещата при сървърите – сегмент, в който Dell заема второ място на българския пазар през 2007 година с 22,6% дял, по данни на IDC.
Въпреки че разширява присъствието си у нас, Dell не планира в близко време да стартира директни продажби в България. Компанията ще продължи да разчита на партньорите, категорични бяха нейните представители. В някои европейски страни Dell прилага и двата модела – на директни продажби и чрез партньори.