AMD с решителна стъпка към виртуалната реалност

При виртуалната реалност концепцията за присъствие се описва като усещането да присъстваш физически в един симулиран, не-физически свят

При виртуалната реалност концепцията за присъствие се описва като усещането да присъстваш физически в един симулиран, не-физически свят

Инициатива на AMD ще осигури възможно най-добрите изживявания във виртуалната реалност (VR) за разработчици и потребители с помощта на нови технологии и партньорства. Първият резултат от това начинание е LiquidVR – набор от иновационни технологии с фокус върху разработката на най-високо ниво на VR съдържание за хардуера на AMD. Платформата бе обявена по време на конференция за разработчици на игри в Сан Франсиско по-рано тази седмица.

Очакваният LiquidVR софтуерен комплект за разработчици (SDK) ще предложи технологии за преодоляване на трудностите при създаване на съдържание, съвместимостта и удобството. AMD вярва, че технологията ще изведе индустрията на едно ново стъпало в близко до реалността присъствие във всички VR игри, приложения и изживявания.

При виртуалната реалност концепцията за присъствие се описва като усещането да присъстваш физически в един симулиран, не-физически свят по начин, който напълно поглъща потребителя. Ключово препятствие за постигане на присъствие е закъснението „движение-към-фотон”, или времето между миговете, когато потребителят задвижва главата си и когато вижда обновено изображение, отразяващо новата му позиция.

Минимизирането на латентността „движение-към-фотон” е критично важно за усещането за присъствие и удобство – два основни елемента за постигане на висока степен на VR. Намаляването на латентността включва целия процес на обработка – от графичния процесор през приложението до технологията за дисплей в шлема.

Софтуерните и хардуерните подсистеми на графиката на AMD са основна част в уравнението за подобряване на латентността. Чрез LiquidVR компанията ще помогне на разработчици и създатели на съдържание да преодолеят предизвикателството за постигане на гладко, плавно като течност движение и реакция на системите за близко до живота присъствие във VR среди, базирани на AMD хардуер.

„Постигането на присъствие във виртуалния свят продължава да бъде един от най-важните елементи за изпитване на висока степен на виртуална реалност”, каза Брендан Ирибе, CEO на Oculus – разработчик на едноименния шлем за виртуална реалност.

„AMD работи с нас по тяхната част на уравнението за латентността, като въвежда поддръжка на нови функции от рода на асинхронно удължаване на времето и забавено фиксиране, както и подобрения със съвместимостта, които ще гарантират на потребителите на Oculus отлични изживявания с хардуера на AMD”, допълни Брендан Ирибе.

AMD предприема голяма стъпка в областта на виртуалната реалност с въвеждане на LiquidVR. Партньорството с VR екосистемата обещава да реши някои от най-сложните предизвикателства във виртуалната реалност и да дадем средства на разработчиците на VR съдържание, за да реализират своите нови проекти, коментира Раджа Кодури, корпоративен вицепрезидент на поделението за Visual Computing в AMD.

Коментари по темата: „AMD с решителна стъпка към виртуалната реалност”

добавете коментар...

  1. sda

    fapping machine!
    – изгубени в превода….

Коментар