Иновациите в уеб разработката и дизайна, стартиращите онлайн фирми, новите тенденции в дигиталния маркетинг и онлайн бизнеса ще бъдат във фокуса на тазгодишното седмо издание на „Български награди за уеб” – най-големия конкурс в сферата на интернет технологиите у нас.
Надпреварата, чиито организатор е Българската уеб асоциация, традиционно представя най-качествените и успешни проекти в българското онлайн пространство и поставя акцент върху добрите практики в бранша у нас. Общият брой на оценените проекти във всички досегашни издания на конкурса е над 1200, а за тазгодишното издание до момента са се записали близо 30 компании.
„През последните години българският интернет сектор се развива с изключително бързи темпове, за което сочи както ръстът в ключови сфери като онлайн търговията, така и фактът, че български проекти се реализират в някои от най-иновативните уеб сегменти като разширената реалност, интернет на нещата, мобилните приложения, услугите, базирани на местоположението, споделената икономика и много други”, коментира Борислава Христова, председател на Управителния съвет на Българската Уеб Асоциация.
По нейните думи, тези успехи се дължат преди всичко на наличието на голям брой висококвалифицирани специалисти, както и на комбинацията от уеб агенции с дългогодишен опит и добре развита стартъп екосистема, гарантираща появата на нови участници в сектора всяка година.
В последните години интернет се наложи като един от най-бързо растящите сектори в България, който генерира нови работни места и висока добавена стойност за всички останали икономически сегменти, посочи Христова.
„Ролята на Българските награди за уеб като най-реномиран конкурс в този бранш е да поставя акцент върху добрите практики и успехите на компаниите, както и да задава новите тенденции в него, инициирайки позитивна дискусия за бъдещето на глобалната мрежа”, допълни тя.
Крайният срок за регистрация в конкурса е 10 юни. Категориите в тазгодишното издание са разделени в три панела, които отразяват изцяло развитието на сектора.
Първият от тях – „Бизнес награди за уеб” – включва категориите за онлайн услуги, продукти, електронен бизнес, онлайн медии, както и проекти на държавни институции и неправителствени организации. В него е отделено място и за проектите в значими обществени сфери като култура, образование и изкуство.
Вторият панел „Дигитален маркетинг” отразява бързото развитие в този сегмент и включва категории за цялостна онлайн кампания, криейтив на рекламни банери, видео за уеб, кампания в социалните мрежи, мобилно решение за рекламна кампания, ландинг страница, уеб страница с рекламна цел, както и за социално отговорен проект.
В третия панел „Технологии и дизайн” ще бъдат отличени победители в категориите „Графика и дизайн”, „UХ и ползваемост”, „Мобилно приложение”, „Сложен за реализация проект”, „Иновационен проект”, „Електронна търговия”, „Мултискрийн решение”, „Start-up проект” и „Уеб сайт на една страница”.