Брандът Apple е над два пъти по-скъп от Microsoft

Apple е най-скъпият бранд в годишната класация на Forbes, с голяма преднина пред останалите марки

Apple е най-скъпият бранд в годишната класация на Forbes, с голяма преднина пред останалите марки

За пета поредна година Apple оглавява класацията на Forbes за най-скъпите брандове в 15 страни, вкл. САЩ.  Марката Apple е поскъпнала със 17% за една година и вече се оценява на 145,3 млрд. долара, като има огромна преднина спрямо останалите брандове.

На второ място е брандът Microsoft, оценен от анализаторите на 69,3 млрд. долара, или с 10% повече на годишна база. Google е класиран на трета позиция с оценка от 65,6 млрд. долара.

В първата петица попадат още Coca-Cola (56 млрд. долара) и още един ИТ гигант – IBM (49,8 млрд. долара). Така четири от петте топ марки принадлежат на ИТ компании.

За участие в класацията на Forbes е задължително брандът да е представен и на американския пазар, което изключва някои големи чуждестранни компании като Vodafone.

Коментар