
Концепция за свързана автобусна спирка, която използва 3G, LTE и Wi-Fi технология с малки клетки, бе представена от Ericsson на Световния конгрес и изложение UITP – най-голямото събитие за обществен транспорт в света.
Инфраструктурата с малки клетки на свързаната автобусна спирка ще осигури на превозвачите в обществения транспорт допълнителна възможност за приходи, тъй като може да бъде отдавана на мобилни телеком оператори като средство за допълнително разширяване на мрежите им.
[related-posts]
Като допълнение към стандартните потребителски нужди за мобилна широколентова връзка, свързаната автобусна спирка ще поддържа функционалност, която е особено полезна за пътниците. Тя може да включва екрани, които показват информация в реално време за разписанието и движението на автобусите, и сензорни екрани за достъп до интерактивни карти, местни новини, туристическа информация и реклами.
Наред с това, може да бъде добавено видеонаблюдение, паник бутон или гласова функционалност за по-добра сигурност и улеснение на пътниците, при опит да се свържат със спешна помощ или полицията.
В гъстонаселена градска среда като например търговски, бизнес, финансови райони или такива за забавления, капацитетът на мрежата често е натоварен до максимум и не може да осигури високоскоростен и качествен пренос на данни. Свързаната автобусна спирка се справя с този проблем, като създава самостоятелна мрежа за достъп посредством малките клетки, които са интегрирани към излъчващите мрежи на операторите.
Ericsson осигурява технологията и свързаните с нея услуги в партньорство с транспортните превозвачи и местните телекоми. Освен концепцията за свързана спирка компанията представя и малки клетки като услуга, както и свързан транспортен облак – концепция за управлявана облачна услуга, която позволява споделянето на данни в реално време за пътната и трафик обстановка между свързани автомобили и пътните власти
Друго предложение на Ericsson в тази област е „мобилност като услуга” – концепция в подкрепа на мулти-модалния транспорт, където различни средства за частен и обществен транспорт могат да бъдат комбинирани, а електронните билети се запазват в смартфоните.
