Разпространението на нова музика чрез интернет бележи истински бум. Водещите звукозаписни студия все по-често прибягват до безплатно промотиране в мрежата на част от произведенията на своите изпълнители.
От началото на 2007 година досега продажбите на музикални компактдискове са намалели с 20%, сочат данните на Nielsen Sound Scan. През 2011-та бизнесът с аудио CD ще генерира 17,6 милиарда долара, докато в интернет ще се продава музика за $22,8 млрд., прогнозира PricewaterhouseCoopers.
Най-очевидните фактори за промяната са нарастващото използване на цифрови плейъри, мобилен и широколентов достъп до интернет. Все по-малко потребители са склонни да отидат в магазина и да си купят CD, заради една или две песни от албума.
Лидер в онлайн продажбите на музика е епълският магазин iTunes, благодарение на широкото разпространение на плейъра iPod. Според анализаторите, iTunes Store държи около 70% от пазара на онлайн музика в САЩ. Apple продава една песен за $1.
Най-голямата социална мрежа в света, MySpace, се е договорила с водещите лейбъли Universal Music, Sony BMG и Warner Music да предлага музика на своите потребители. Членовете на мрежата ще могат безплатно да прослушат даден клип и след това евентуално да го купят. Цената на услугата още не е обявена.