Рейдиохед спря акция на Принс срещу интернет

Години наред Принс беше на върха на славата, завладя Интернет и намери нови възможности за спечелване на популярност в медиите. Той експериментира с широк набор от различни творчески бизнес модели, които предполагаха, че е усвоил занаята и знае добре как работи икономиката на музиката.
С усилията си да направи колкото се може по-достъпна музиката си, Принс пълнеше стадиони и зали с верни фенове турне след турне. Но изведнъж нещо се промени, пише techdirt.com.Принс започна да съди YouTube, The Pirate Bay и eBay и дори да заплашва сайтовете на своите фенове, твърдейки, че дори постването на кратки видеоклипчета на музиката му са незаконни.
Цялата ситуация е силно изненадваща и ако певецът продължи да поддържа тази линия на поведение, той рискува натрупаното с години благоволение на публиката и положителния му имидж да рухнат, като се понесе по злощастния път на Металика, която загуби любовта на феновете си именно заради подобно отношение. А да си създаваш анти-фенове не е добра идея за който и да е творец.
Последната история в този ред от събития е изопачена. Неотдавна Принс направи кавър на песен на Рейдиохед по време на свой концерт. Някой го филмира и пусна клипчето в YouTube. Проявявайки породилата се отскоро неприязън към YouTube, Принс изиска филмчето да се свали от социалната мрежа.
Тук обаче Принс удари на камък, защото самият Том Йорк от Рейдиохед иска клипчето да се качи обратно онлайн на сайта, като се има предвид, че той държи авторските права над песента. Коментарът му по повод искането на Принс бе: "Наистина ли? Блокирал ли го е?… Ами, кажете му да премахне забраната. Това е наше парче".
В края на 2007 година емблематичната група Рейдиохед се прочу с пускането на новия си албум "In Rainbows" в сайта на бандата, без фиксирана цена. Всеки фен можеше да си изтегли парчетата в MP3 формат и сам да прецени каква сума да плати за музиката.
Естествено, опитът на Принс се свали кавъра от интернет доведе единствено до още по-голям интерес и мерак от страна на любопитната публика да се докопа до парчето. Ако Принс не беше започнал съдебни дела срещу толкова много хора, можеше да си помислим, че той е достатъчно находчив и използва ситуацията, за да си направи маркетингова кампания и да спечели поредния миг на слава.

Коментар