Уорнър Мюзик се насочва към социалните мрежи

Уорнър Мюзик прекрати партньорството с услугата за слушане на песни по заявка Last.fm. Звукозаписният гигант иска повече пари или дял в капитала на Last.fm, аналогичен на собствеността му в музикалното звено на MySpace. Компанията се опитва да прави достъпна повече музика за специални потребителски групи (imeem), отколкото за Last.fm.
Социалните и потребителските мрежи MySpace, Napster и YouTube може да се окажат по-привлекателни за потребителите, защото всеки от тях все още има достъп до авторска музика безплатно и по заявка, посочват от звукозаписната компания, цитирани от wired.com.
Last.fm беше купена за $280 млн. от CBS в момент, когато последната се състезаваше за по-голям дял сред аудиторията на младите и за налагане на нови методи за разширяване популярността на марката си. Last.fm има всички нужни предложения за постигането на тези цели – сайтът е от типа социални мрежи, залагащ най-вече на аудиофайлове.
По-рано Last.fm отбеляза, че наличието на безплатна музика на сайта й, достъпна по заявка, има промоционален ефект върху продажбите, като е довело до ръст от 58 на сто. Очевидно, Уорнър Мюзик не се интересува много от този факт и би предпочела да получи повече пари за музиката по заявка, отколкото Last.fm е склонна да му плати за авторските права.

Коментар