Microsoft прави удар с евтин софтуер за сигурност
Излиза на второ място по продажби с продукт за 30 долара
12/08/2006
Софтуерният гигант Microsoft направи фурор на американския пазар с нов продукт за сигурност. Нейният Windows Live OneCare излезе на второ място по продажби в САЩ през юни, по данни на компанията NPD Group.
Софтуерният гигант Microsoft направи фурор на американския пазар с нов продукт за сигурност. Нейният Windows Live OneCare излезе на второ място по продажби в САЩ през юни, по данни на компанията NPD Group.
Пакетът със средна цена около 30 долара предлага антивирус, антиспайуер, защитна стена, бекъп и средства за настройка на РС-то. Microsoft пусна софтуера в края на май, с което веднага предизвика Symantec и McAfee да излязат с конкурентни продукти.
OneCare успя да достигне 15,4% от продажбите на софтуер за сигурност през ритейл каналите в САЩ, каквито са Amazon.com и Best Buy. Въпреки че в ценовата листа на Microsoft софтуерът струва 49,95 долара, каналите го продават средно по $29,95 долара, а в Amazon – дори по $19,99 он-лайн.
Делът на OneCare е за сметка на водещите компании в сектора на сигурността. Symantec отстъпва 10,1 пункта през ритейл каналите за месец юни, делът на McAfee намалява с 3,3, а TrendMicro бележи 1,3 пункта спад.
Но, от друга страна, Symantec отчита рекорден юни по продажби през партньори – доставчици на услуги и РС производители. Компанията остава категоричен лидер и в ритейл канала с 59,8% от продажбите на пакети за сигурност, според данните на NPD, изнесени в news.com.