Обемът на онлайн рекламата в САЩ през първото тримесечие на 2008-ма е нараснал с близо 25%, спрямо същия период на миналата година, установи нов анализ на IDC. Неблагоприятната икономическа ситуация в страната не е оказала съществено влияние на пазара, посочват експертите.
В стойностно изражение, приходите от онлайн реклама за периода възлизат на 7,1 милиарда долара, докато една година по-рано са били $5,7 милиарда.
Лидер на пазара за онлайн реклама продължава да бъде Google, който е увеличил пазарния си дял с 1,7% до 24,8%. Темповете на ръст на приходите на гиганта в търсенето обаче се забавят.
Конкурентът Yahoo има 11,2%, а на трето място е eBay с 9,4% дял от пазара. Microsoft и America Online заемат следващите позиции с дялове съответно 7,1% и 5,1%.
IDC очаква американският пазар на онлайн реклама да расте с 15-20% през следващите тримесечия на годината. В същото време приходите от офлайн реклама ще намалеят със 7%, прогнозират анализаторите.